دادخواست حذف ویدئوی علی صاحبی ازاینستاگرام  «روانشناس پرمخاطب در مورد اظهارات کوییرستیزانه‌اش پاسخ دهد»

در روزهای گذشته علی صاحبی، روانشناس بالینی با ۳۴۰ هزار دنبال کننده در یک ویدیو می‌‌گوید: «الگوهای تعاملی خانواده بسیار در زندگی  کودکان و افرادی که در آینده به سمت همجنسگرایی، الکل، خودتخریبی و مصرف مواد مخدر می‌روند تاثیرگذار است و اگر والدین با محبت و مهربانی با فرزندان خود تعامل داشته باشند، می توان از همجنس گرایی جلوگیری کرد.»

او این اظهارات همجنسگرا‌ستیزانه را در کارگاه آموزشی به والدین و دانشجویان می‌زند.

او مدعیست  عضو هیات علمی  موسسه ویلیام گلاسر (William Glasser Institute) است.

 این موسسه واقع در آریزونای ایالات متحده، خدمات مشاوره سلامتِ روان ارائه می‌دهد. 

بر‌این‌اساس تخطی علی صاحبی از قواعد ارائه سلامت روان در ایران علیه افراد ال‌جی‌بی‌تی+ در موقعیت شغلی او در این موسسه هم تاثیر می‌گذارد چراکه او از همجنسگرایی به عنوان «اختلالی» نام می‌برد که نیاز به «درمان» دارد.

 افراد جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+ و حامیان اقلیت‌های جنسی و جنسیتی با ایجاد دادخواستی در فضای مجازی خواستار حذف این ویدیو توهین آمیز، که به گرایش جنسی غیر دگرجنس گرایی را به عنوان ناهنجاری جلوه می‌دهد، شدند و این اظهارات را نه تنها توهین‌آمیز بلکه غیر مسئولانه دانستند.

چند روز بعد از انتشار این دادخواست، علی صاحبی ویدیو خود را از اینستاگرام حذف کرد در یک ویدیو دیگری به زبان انگلیسی اظهار دوستی و حمایت از اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ کرده است.

پر واضح است که مخاطبین این ویدئو افرادی هستند که ممکن است در تصمیم گیری در مورد حفظ جایگاه او در این موسسه و فعالیت‌های او در خارج از ایران تاثیرگذار باشند. 

در صورتیکه او  برای خانواده‌ها جلسات و کارگاه‌های آموزشی روان‌شناسی برگزار می‌کند، وظیفه دارد آن خانواده هایی را که با این اطلاعات کوییر‌ستیزانه گمراه کرده است را، آگاه کند. 

اینکه با وجود اکثریت مخاطبین فارسی زبان که قطعا بسیاری به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند

تغییر موضع داده و گفت:« دوستان بسیاری از جامعه «ال‌بی‌جی‌وی‌تی‌آی» دارد و به آنها احترام می‌گذارد» هم، بنظر کاربرد و هدف دیگری دارد.

ما شش‌رنگی‌ها هم بسیار از دیدن واکنش جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+ و ایجاد دادخواست برای پاسخگو کردن چنین افرادی که تعداد آنها متاسفانه کم هم  نیست و می‌تواند بر افکار خانواده‌ها تاثیرگذار باشند، حمایت می‌کنیم.

 

 همچنین از پیشرفت روزافزون در بالا رفتن دانش، آگاهی و فرهنگ جامعه اظهار امیدواری و خشنودی می‌کنیم. خانواده‌هایی که در این مسیر مهم قدم می‌گذارند و از منابع درست و به‌روز برای بالا بردن آگاهی خوداستفاده می‌کنند نیز، می‌توانند با پاسخگو کردن چنین افرادی به بالا بردن امنیت سلامت روان فرزندان خود کمک کرده و جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+ را حمایت کنند.

 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *