دادگاه تحت تسلط حوثی‌ها در یمن، ۱۳ نفر را به جرم همجنسگرایی به اعدام محکوم کرد

در روزهای اخیر، خبری مبنی بر صدور حکم اعدام برای ۱۳ نفر توسط حوثی های یمن به جرم همجنسگرایی در رسانه های اجتماعی منتشر شد. این جریان که به عنوان نیروی نیابتی جمهوری اسلامی در هنگامه جنگ در بین اسرائیل و حماس، به قصد دفاع از حماس به کشتی‌های باربری حمله و منطقه را به ناآرامی بیشتر کشانده است، با صدور این احکام، نشان می دهد که سیاست خارجی این جریانات با سرکوب در داخل خاک خودشان گره خورده است.

به گفته منبع قضایی که به شرط ناشناس ماندن با خبرگزاری فرانسه گفت وگو کرد زیرا او مجاز به صحبت با مطبوعات نیست، سه نفر دیگر نیز به اتهامات مشابه زندانی شدند. این منبع گفت که ۳۵ نفر دیگر توسط حوثی ها در استان ایب به اتهام همجنسگرایی بازداشت شده‌اند. هنوز مشخص نیست که این اعدام ها چه زمانی انجام می شوند. 

در گزارش سال ۲۰۲۲ ناظر حقوق بشر اروپا مدیترانه‌ای آمده است که حوثی ها از زمان تصرف پایتخت در سال ۲۰۱۴، ۳۵۰ نفر را به اعدام محکوم کرده‌اند و ۱۱ نفر از آنها را اعدام کرده است.

این در حالی است که طبق مواد زیر قوانین همجنسگرایی را در یمن جرم‌انگاری میکند:

طبق ماده ۲۶۴ قانون مجازات، لواط را جرم دانسته است که «لواطین اعم از زن و مرد در صورت عدم ازدواج به صد ضربه شلاق محکوم میشوند». در ادامه این ماده آمده است: «توبیخ به حبس حداکثر یک سال و مجازات سنگسار در صورت ازدواج مجاز است».

تنش در منطقه، گسترش ترور و خشونت در سطح جهان و سرکوب و اعدام شهروندان تجربه ۴۵ سال گذشته ما با جمهوری اسلامی است. 

شش رنگ ضمن محکوم کردن چنین احکام ضد انسانی از جامعه جهانی و سازمان های ال‌جی‌بی‌تی+ می‌خواهد که در این مورد ساکت نمانده و اعتراض خود را اعلام و نگذارند چنین احکامی جان انسان‌های بیشتری را بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *