روایت آتنا دائمی از وضعیت نگران کننده افراد جامعه ال‌جی‌بی‌تی + در زندان قرچک و و لاکان

آتنا دائمی فعال حقوق بشر و از زندانیان سیاسی سابق در بخشی از مستند «ماه طعم آزادی می‌دهد»  که از شبکه VOA فارسی پخش شد با اشاره به وضعیت دردناک و نگران کننده افراد جامعه ال‌جی‌بی‌تی + در زندان قرچک و و لاکان ‌می‌گوید.

آتنا روایت فرد لزبینی به اسم فرشته  را نقل می‌کند که دادستان فومن و کادر زندان با آگاهی از گرایش جنسی او برایش شرط گذاشته بودند.

«فرشته گرایش به همجنسش داشت که از همبندان او بود، کادر زندان هم این را می‌دانستند، برای همین به شرط ازدواج با یک مرد به او مرخصی دادند و در آخر فرشته مجبور شد به  اجبار، به عقد برادر پارتنر خود در بیاید.»

 او می گوید« فرشته سواد خواندن و نوشتن نداشت اما عاشق بود»

«فرشته برای من نمادی از تمام رنج‌هایی است که اعضای جامعه‌ ال‌جی‌بی‌تی‌کیو+ در ایران می‌بینند».

کمتر کسی از خشونت و سرکوبی که اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در زندان‌های ایران با آن مواجه هستند صحبت می‌کند و این روایت فقط بخش کوچکی از آنچه در زندان‌های جمهوری اسلامی به افراد جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ می‌گذرد را، بیان می‌کند.

 

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط شش رنگ مخصوصا بعد از انقلاب ژینا جنایت و اذیت و آزار مبتنی بر جنسیت علیه معترضین ال‌جی‌بی‌تی+ توسط حکومت جمهوری اسلامی شدت بیشتری گرفته است. 

 

 

آتنا دائمی‌نین گرچک و لاکان حبس‌خانالاریندا ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومونون ناراحات ائدیجی وضعیتی حاققیندا ریوایتی

 

آتنا دائمی اینسان حاقلاری آکتیویستی و کئچمیش سیاسی محبوس VOA فارسی شبکه‌سینده یایینلانان «آی آزادلیق دادیر» آدلی مستندده، قرچک و و لاکان حبس‌خانالاریندا ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومونون عضولری‌نین ناراحات ائدیجی و آجی وضعیتی حاققیندا دانیشیر. 

آتنا فرشته آدیندا لزبین بیر قادیندان دانیشیر کی فومن دادستانی و حبس‌خانا مسئول‌لاری اونون جینسی یؤنلیمینی بیلیرلر و ایذین آلماسی اوچون اونا ائولنمک شرطی قویوب‌لار. 

«فرشته هم‌جنسینه چکیم حیس ائدیردی کی او دا حبیس‌خانا یولداشی ایدی، حبس‌خانا مسئول‌لاری دا بونو بیلیردیلر، بونون اوچون ده اونا دئمیشدیلر بیر ارککله ائولنیرسن سنه چیخماق ایزنی وئرجه‌ییک، نهایتینده ده فرشته‌نی زورلا پارتنرینین قارداشی ایله ائولندیردیلر».

آتئنا دئییر: «فرشته‌نین اوخوما یازما سوادی یوخ ایدی اما عاشیق ایدی» و علاوه ائدیر:

«فرشته منیم اوچون ایران‌دا بوتون ل‌گ‌ب‌ت‌کیو+ توپلومونون چکدیگی آجی‌لارین سیمگه‌سی‌دیر»

چوخ آز اینسان، ایران حبس‌خانالاریندا، ل‌گ‌ب‌ت+ توپلومونون باشینا گلنلردن دانیشیر و بو دانیشیق سادجه جمهوری اسلامی حبس‌خانالاری حاققیندا بیر کیچیک ریوایت‌دیر. 

شش‌رنگ طرفیندن حاضیرلانان راپورلارا گؤره، خصوصی ایله ژینا دئویمیندن سونرا، جمهوری اسلامی‌نین ل‌گ‌ب‌ت+ اعتیراضچیلاری اوستونده باسقیسی آرتمیشدیر. 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *