امارت اسلامی طالبان: شلاق در ملاء‌عام و زندان برای ۴ نفر به اتهام «لواط»

امارت اسلامی طالبان طی حکمی ۴ نفر را به اتهام «لواط» در ملاء‌عام  ۳۹ ضربه شلاق زده و هر یک از این افراد را به ۱۸ماه حبس تنفیذی محکوم کرده است. 

سازمان «افغان ای‌جی‌بی‌تی» بر اساس اعلامیه‌‌ای که در وب‌سایت «دادگاه عالی طالبان» در این خصوص منتشر شده است، اعلام کرده که این حکم توسط دادگاه کیفری طالبان در ولایت قندهار مورد بررسی قرار گرفته و‌ با حضور مسئولان این محکمه، مراجعین و شهروندان عادی در ملا عام اجرا شده است!

 

اعضای جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ افغانستان سال‌هاست که در این کشور تحت فشار و خشونت قرار دارند و این اولین بار نیست که با چنین احکام غیرانسانی‌ مواجه می‌شوند. طالبان پیش‌تر نیز با استناد بر قوانین اسلامی، احکامی چون سنگسار و آوار کردن دیوار بر روی اعضای این جامعه را صادر کرده است اما از زمان روی کار آمدن مجدد آن‌ها، شرایط جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ افغانستان وخیم‌تر‌از‌ گذشته شده است. 

پیش‌تر نیز «دیده‌بان حقوق بشر» از امنیت جانی اعضای جامعه‌ی اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در این کشور ابراز نگرانی کرده بود چرا که اعضای این جامعه همچنان در این کشور تحت شکنجه و آزار قرار دارند.

سازمان «افغان ال‌جی‌بی‌تی» همچنین از جامعه بین‌المللی، سازمان‌های حقوق بشری و دولت‌ها خواسته است تا نسبت به این نقض فاحش حقوق بشر واکنش قاطعانه نشان داده و خواهان اقدام فوری برای حفاظت از حقوق و امنیت افراد جامعه رنگین‌کمانی در افغانستان باشند.

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *