تفاوت واکنش‌ کاربران به اولین و جوان‌ترین نخست وزیر آشکارا همجنسگرای فرانسه در غرب و ایران

گابریل آتال ۳۴ ساله که در کابینه امانوئل ماکرون وزیر آموزش و پرورش بود و به صورت آشکارا همجنسگراست، ۸ ژانویه به عنوان نخست وزیر جدید فرانسه، انتخاب شد.

 آتال جوان‌ترین و اولین نخست‌وزیر آشکارا همجنس‌گرا در تاریخ مدرن فرانسه‌ست که از زمان ریاست جمهوری مکرون در سال ۲۰۱۷ وارد مجلس شد و در این سالها با عملکردی قوی، به افزایش محبوبیت خود در بین مردم ادامه داد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که گابریل آتال تحسین‌برانگیزترین عضو دولت مکرون است که با رقیب ماکرون، مارین لوپن، و همتای جوان‌ترش، جردن باردلا، رقابت می‌کند.

در سالهای اخیر که غرب در حال جشن گرفتن چنین اتفاقات مهم و بزرگ برای افراد کارآمد و تاثیرگذار بوده و به افراد فارغ از گرایش جنسی آنها میدان برای اثبات خود می‌دهد در ایران متاسفانه همان روند همجنسگراستیزی و کویر ستیزی در جریان است.

با نیم نگاهی انداختن به کامنت‌های کاربران هموفوب در زیر پست رادیو فردا و بی‌بی‌سی می‌توان فهمید که بسیاری از این افراد از لحاظ فرهنگی هنوز نتوانستند جای درست بایستادند و به احترام گذاشتن  به حقوق فردی غریبه‌اند.

بسیاری از این افراد شاید پا به پای ما در خیابان‌ها برای زن زندگی آزادی فریاد زدند و مشت گره کردند اما وقتی صحبت از گرایش جنسی متفاوت به وسط می‌آید پا جای پای رهبران رژیم اسلامی می‌گذارند.

 

این افراد متوجه تاثیر حرف‌های مخرب خود و تشدید خشونت علیه جوانان، نوجوانان و کودکان ال‌جی‌بی‌تی‌+ نیستند و حتی لحظه‌ای به خود زحمت یک مطالعه ساده برای  فهمیدن مفاهیم  را نمی‌دهند. 

البته ناگفته نماند که حجم این کامنت‌های بی‌معنی و زشت به نسبت سال‌های قبل کمتر شده و گاها کامنت‌های حمایتی و همدلی با جامعه بزرگ ال‌جی‌بی‌تی‌+ بیشتر از قبل است.

 ولی ما همچنان برای مقابله با چنین افراد و چنین کامنت‌هایی اول صف ایستاده‌ایم.

  جامعه ایرانی در این زمینه مهم  باید مسیر خود را از جمهوری اسلامی جدا کند و مسیر رعایت حقوق بشر افراد، فارغ از گرایش جنسی، هویت جنسیتی، مذهب و عقیده  یا تعلق اتنیکی، سن و تحصیلات را درک کرده و آن را سرلوحه رفتار خود قرار دهد.

 چه بخواهید چه نخواهید در آینده‌ای  نزدیک همه شما باید به گرایش جنسی افرادی که در یک رابطه رضایتمند و آزاد  قرار دارند احترام بگذارید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *