محمد صادقی از اجرای حکم ۵ سال زندان خبر داد

محمد صادقی، بازیگر تئاتر و تلویزیون در تیرماه ۱۴۰۱ در حالی‌که  به ضرب و شتم و بازداشت وحشیانه دختری توسط گشت ارشاد واکنش نشان داده بود تحت حمله لباس شخصی‌ها در منزلش بازداشت شد. 

 پس از ۲۰ روز بی‌خبری از وضعیت محمد صادقی و عدم دسترسی به وکیل، او برای «تشویق مردم به جنگ و کشتار علیه بر هم زدن امنیت کشور» تفهیم اتهام شد و در مرداد ماه با قرار وثیقه به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

روز گذشته ۱۸ دی  ۱۴۰۱ محمد صادقی از دریافت ابلاغیه احضار به اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب تهران جهت گذراندن ۵ سال حبس که  به  تایید شعبه ٣۶ نیز رسیده است، داد.

براساس احضاریه‌ای که برای وی ارسال شده او باید ظرف مدت پنج روز جهت اجرای حکم در شعبه مذکور حاضر شود و در صورت عدم حضور در تاریخ ذکر شده، وثیقه او توسط دستگاه قضایی ضبط خواهد شد.

محمد متنی را در اینستاگرامش منتشر کرد:

« می‌دونی سند اون خونه از کجا اومده از زحمت یه مادرِ تنها(بدون همسر) با دو تا بچه صبح تا شب تو بیمارستان برای کمک به کلی بیمار، حالا یا من باید برم زندان یا خونه مادرم و ازش می‌گیرید؟ چرا؟ چون شما را نمی‌خواهیم؟چون جمهوری اسلامی را نمی‌خواهیم؟ 

من از دین شما بیزارم، مادرم ولی زنی‌ست مسلمان، نه امثال شما بی بته و بی‌ریشه و دین را دام کرده برای شکار خلق ، یک مسلمان واقعی‌ست و من هم یک بی‌دین واقعی و چشمتان کور شود اگر نمی‌توانید زندگی مادری مسلمان و پسری لائیک را زیر یک سقف ببینید

مامان من بهت افتخار می‌کنم، ببخش منو ولی اون مادری که دخترش و برای یه روسری کشتند هم مادرمه»

محمد صادقی که از آغاز جنبش زن زندگی آزادی  با مردم همراهی می‌کرد و با انتشار عکس‌ها و بحث‌های آزادی که در لایو اینستاگرامی خود می‌کرد، از چهارچوب‌های جنسیت محور جمهوری اسلامی بی‌پروا انتقاد و از جامعه کوییر حمایت می‌کرد قطعا شرایط سختی را متحمل شده است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *