جایگزینی هورمون باید تحت نظر پزشک انجام شود؟

«سلام وقتتون بخیر

من دختر ترنس هستم و قصد داشتم که جایگزینی هورمون کنم ولی چون زیر ۱۸ سال هستم پزشک ها همکاری نمیکنن و  بهم هورمون نمیدن از یک طرف هم چون  وزنم بالاست و بیماری کبدی هم دارم نیاز دارم که تحت نظارت یه پزشک غدد، جایگزینی هورمون رو انجام بدم

میخواستم بدونم شما میتونید کمکی بهم کنید یا نه؟

جندر دیسفوریام هم  با روان‌درمانگری قابل کنترل نیست و من فقط دنبال جایگزینی هورمون هستم.

اینطور که میدونم هر چی سن بالاتر بره اثراتجایگزینی هورمون هم کاهش پیدا میکنه

و من نمی‌خوام وارد روند سخت جراحی‌های داخل ایران بشم برای همین غیرقانونی می‌خوام فعلا جایگزینی هورمون انجام بدم بعد تا بتونم مهاجرت کنم.

لطفا هر کمکی از دستتون بر میاد دریغ نکنید….»

 

دوست عزیز، به دلیل مشکل کبدی که خودتون هم بهش اشاره کردید و اینکه امکانش هست که هورمون تراپی برای شما پرعارضه باشد باید حتما زیر نظر یک پزشک متخصص و قانونی انجام شود.

 در اکثر کشورهای غربی که قوانین حمایتی برای افراد ترنس دارند نیز افراد زیر ۱۸ سال باید با اجازه متخصصین و والدین هورمون تراپی را شروع کنند. هرچند که شرایط با ایران بسیار متفاوت است و ما می‌فهمیم که در شرایط سختی هستید و با جندر دیسفوریا درگیرید ولی به این دقت کنید که هورمون تراپی یک پروسه سخت و دارای عوارض مختلفی است و بهتره برای سلامت و آینده خودتون با احتیاط پیش برید و تصمیم آنی نگیرید. پیشنهاد ما اینه که با وبسایت https://helptranscenter.wordpress.com/contact/ تماس بگیرید و ازشون بخواهید پزشک متخصص بنا بر نیاز شما بهتون معرفی کنند. 

متاسفانه ما امکان معرفی پزشک رو چه در داخل و چه در خارج از ایران نداریم.

موفق باشی دوست عزیز

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *