دیدار مسئول کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان با تعدادی از فعالین ایرانی

۲۸ نوامبر مصادف با ۷ آذر، جلسه‌ای به میزبانی مسئول کمیته روابط خارجی پارلمان آلمان برای دیدار با فعالین ایرانی که  در جریان خیزش انقلابی زن، زندگی، آزادی،  بدلایل امنیتی مجبور به ترک کشور شده بودند و نمایندگان پارلمان از حزب‌های سوسیال دموکرات،  حزب لیبرال دموکرات و نماینده ای از وزارت امور خارجه

آلمان برگزار گردید. مایکل روث، مسئول کمیته روابط خارجی پارلمان، از حزب سوسیال دموکرات آلمان مدیر این جلسه بود.

این شاهدین و راویان در اعلام خبر این نشست با نام های، نرگس ، فاطمه و بابک (سروش شکیبا) نام برده شده اند که در این دیدار از تجربه‌های خود در طی اعتراضات، تجربه بازداشت، دستگیری و شکنجه  در حین بازجویی سخن گفتند. 

سروش شکیبا، وکیل و مدرس دانشگاه در ایران بود از اعضای شش‌رنگ، اخیرا به دلایل امنیتی مجبور به ترک ایران شده است. او  مرد همجنسگرای کورد و سنی  که در زمان وکالت خود، وکالت چند تن از اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی و معترضین پس از خیزش آبان و انقلاب ژینا  را بر عهده داشته است، از جرم‌انگاری رابطه جنسی دو همجنس و تاثیر آن در سرکوب این جامعه گفت. سروش در سخنان خود از سیاستمداران آلمانی خواست تا نسبت به نفرت‌پراکنی‌ها و اقدامات مسئولین جمهوری اسلامی علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی موضع گرفته و دولت های غربی و از جمله آلمان در مناسبات و روابط خود با جمهوری اسلامی آنها را  در مورد مسئله نقض حقوق اقلیت های جنسی و جنسیتی پاسخگو کنند. شش‌رنگ در گزارش «شکنجه علیه جسم و جان»  حضور اقلیت های جنسی و جنسیتی در اعتراضات ژینا و همچنین خشونت مضاعف به معترضین و دستگیرشدگان کوییر را نشان داده و خشونت و نفرت پراکنی حکومت علیه این جامعه را برجسته می‌کند. یک نسخه از این گزارش نیز تقدیم رئیس جلسه گردیده است.

در این جلسه دو تن از فعالین حقوق زنان که متحمل بازداشت و شکنجه شده بودند از تجربه های دردناک خود گفته و به قدرت زنان ایرانی در مبارزه اشاره کردند. نرگس گفت اگرچه اعتراضات به شکل سابق در ایران هنوز برقرار نیست اما مبارزه مردم و زنان ادامه دارد. او تاکید کرد مهم ‌ترین دستاورد خیزش انقلابی از بین رفتن قبح حجاب بوده، هرچند که حکومت سرکوب و کنترل را افزایش داده است اما زنان با مقاومت مثال زدنی در مقابل حجاب اجباری مقاومت می‌کنند. او که در شهری کوچک مربی ورزش در یک رشته‌ی حرفه ای در ایران بود، اضافه کرد که درشهرهای کوچک فشار و سرکوب حکومت شدت بیشتری دارد، زیرا کمتر مورد توجه رسانه‌ها و در ادامه فشار بین المللی برای توقف خشونت و اعدام ها قرار می‌گیرند. 

فاطمه از تجربه تجاوز حین بازجویی و تحمل زندانی شدن در بیمارستان روانی سپاه گفت. او به مقاومت زنان تاکید کرده و خواهان قراردادن سپاه پاسداران در لیست نیروهای تروریستی شد.

حضور شش رنگ در این جلسه و طرح موضوعات مرتبط با نقض سیستماتیک حقوق ما در ایران، در ادامه دیگر تلاش های بین المللی ما و کمک به پذیرش پناهجویانی است که مجبور به ترک کشور می شوند.

 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *