حقوق جامعه کوییر یا رنگین‌کمانی با شادی امین، اسپیس اندیشکده دموکراسی پایدار برای ایران – ۲۲ نوامبر ۲۰۲۳

چهل و چهارمین جلسه از جلسات اسپیس اندیشکده دموکراسی پایدار برای ایران، دیشب با موضوع «حقوق جامعه کوییر یا رنگین‌کمانی با شادی امین» برگزار شد. در این جلسه شادی امین به سوالات مسئولین اندیشکده و مخاطبین پاسخ داده و در مورد موضوعات مربوط به جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ با هم به بحث و گفتگو پرداختند.

برگزاری این جلسه در پی انتشار بیانیه نشست ژنو و دعوت از گروه‌های آزادی خواه برای رسیدن به برابری و بازتاب صدای تمام اقشار به حاشیه رانده، از جمله جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ مایه خرسندی و نشاط است.

در بخشی از این بیانیه آمده: «ما شرکت کنندگان در اجلاس مشترک ژنو، بر ضرورت همراهی و همکاری مشترک برای طرح صداهای محذوف در جامعه ایران، طرح مطالبات اتنیک‌های گوناگون، از معضلات مردم عرب تا بلوچ، کورد، تورک، تورکمن و همه کسانی که بخشی از هویت ملی، اتنیکی و یا فردی آنان انکار شده یا براساس آن مورد تبعیض و سرکوب واقع شده‌اند، پای می‌فشاریم. 

ما از تمام سازمان‌های حقوق بشری و دیگر فعالین حوزه های گوناگون دعوت می‌کنیم که بر همه شمول بودن حقوق انسانی آحاد بشر توجه کرده و در این راستا برنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و سیاست‌ها و قدم‌های مبارزاتی خود را تعیین کنند.»

اندیشکده دموکراسی پایدار برای ایران، با هدف «نظارت بر روند انقلاب نوین ایران، روشنگری و تشریح مفاهیم، گفتمان‌سازی دموکراتیک و کوشش برای ایجاد ائتلاف دموکراتیک فراگیر و حداکثری » تشکیل شده است. این جلسه بسیار مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت، گفتگوی صمیمانه و سازنده‌ای تا پایان جلسه بین مخاطبین برقرار بود. سوالات کلیدی و مهمی طرح و شادی امین نیز به برخی سوالات از ایشان پاسخ داد.
در نهایت حضار نظرات مثبت خود و تشکر از برنامه‌گزاران و سخنرانان جلسه را به پایان رساندند.

 

لینک گفتگوی کامل در اسپیس:  https://twitter.com/i/spaces/1lPKqbQbEnPGb

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *