طرح مسئله نقض حقوق بشر جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ ایران در کنفرانس تخصصی، سیاسی – کوییر با تمرکز بر حقوق بشر در پارلمان آلمان

 این کنفرانس به میزبانی حزب سوسیال دموکرات در محل پارلمان آلمان در برلین برگزار گردید. در این کنفرانس که در سطح جهانی میزبان متخصصین حوزه حقوق بشر اقلیت‌های جنسی و جنسیتی بود برای بهبود شرایط در اقصی نقاط دنیا و به کارگیری امکانات و تخصص کشورها در از بین بردن تبعیض و جرم انگاری علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ پنل‌های متعددی برگزار گردید.

شادی امین، مدیر شبکه شش‌رنگ و فعال حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ یکی از متخصصین دعوت شده برای منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی بود.

او به دعوت گروه پارلمانی حزب سوسیال دموکرات آلمان، در این کنفرانس در دو پنل مجزا به طرح مسئله حقوق بشر جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ ایران پرداخت.او در پنل اول به برای مخاطبین بین‌المللی به زبان انگلیسی برگزار گردید، از گزارش «جنگ علیه جسم و جان» شش‌رنگ و شرایط جامعه ال جی‌بی‌تی+ ایران گفت. در این پنل نمایندگانی از تونس، لبنان و عراق نیز حضور داشتند. در این جلسه، علاوه بر گزارشگران و اکتیویست‌ها از سازمان‌های حقوق بشری مختلف، نمایندگان مجلس آلمان از حزب سوسیال دموکرات، مدیر اجرایی سازمان جهانی اقلیت های جنسی و جنسیتی، جولیا اهرت،  فیلیپ براون، عضو هیئت مدیره انجمن لزبین‌ها و گی‌های آلمان (LSVD) نیز حضور داشتند.

 

موضوع پنل دوم، که به زبان آلمانی برگزار گردید، اختلافات درون جامعه ال جی‌بی‌تی+ و تاثیر تبعیض‌ها و فشارها بر اعضای این جامعه بود. شادی امین در این پنل نیز با اشاره به وجود طبقات قدرت حتی در خود جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ به عدم دسترسی برابر به امکانات  برای همه گروه‌های این جامعه به لزوم اتحاد در برابر عاملین سرکوب و  دارای قدرت علیه جامعه‌مان تاکید کرد.

 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *