گاردین در مصاحبه با شادی امین و چند تن از فعالین حقوق بشر سرکوب، توطئه، آدم‌ربایی و تهدید به مرگ توسط جمهوری اسلامی در خاک اروپا

روزنامه گاردین براساس گزارشی که در مصاحبه با ۱۵ تن از فعالین حقوق بشری مخالف با رژیم جمهوری اسلامی که در اروپا زندگی می‌کنند، منتشر کرده نوشته: «جمهوری اسلامی پشت پرده سرکوب، تهدید، آزار و اذیت،  توطئه آدم ربایی و تهدید به مرگ این فعالین در اروپا قرار دارد.»

این فعالین که در فرانسه، آلمان، اسپانیا، بریتانیا، سوئیس و سوئد زندگی می‌کنند گفته‌اند بارها پلیس و آژانس‌های امنیتی به آنها هشدار داده‌اند که جمهوری اسلامی پشت این تهدیدات جانی به تلافی فعالیت‌هایشان در خاک اروپا‌ست.

شادی امین، فعال حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ در آلمان، یکی از افرادیست که تحت این تهدید‌ها و آزارها قرار دارد. به  او بارها از سمت سرویس‌های امنیتی اخطار داده شد که تحت تهدید هکرها و عوامل ایرانی قرار دارد و بارها پلیس برای بررسی قفل‌ها و پیچ‌های در به خانه او رفت و آمد کرده و هفته‌ها دستگاه‌های دیجیتال او مورد بررسی امنیتی قرار گرفته و بعد به او توصیه شد به دلیل تهدید هکرهای ایران نباید از آنها استفاده کند. با وجود تمام تلاش‌هایی که برای محافظت از شادی امین انجام می‌شود، او همچنان احساس ناامنی می‌کند.

«من نمی‌توانم به کسی اعتماد کنم، وضعیت این روزها برای من مثل دهه ۱۹۸۰ در ایران است. این روزها نمی‌توانم دوستانی داشته باشم که آدرسم رادر اختیارشان قرار دهم چون دولت آلمان در موقعیتی نیست که بتواند امنیت مورد انتظار ما را، تامین کند

ماه گذشته، سازمان اطلاعات داخلی آلمان هشداری عمومی درباره “تلاش‌های جاسوسی عینی” توسط یک گروه هکری مرتبط با ایران به نام Charming Kitten صادر کرد.

مینا خانی یکی دیگر از فعالان جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ در آلمان، نیز محافظانی از سوی دولت آلمان دریافت کرد و سرویس‌های امنیتی به او هشدار دادند که اطلاعات شخصی‌اش در انجمن‌های هکرهای ایرانی منتشر شده است.

از جمله حملاتی که رخ داده می‌توان به هک شدن، حملات سایبری و ارسال هزاران تهدید به مرگ در طی یک هفته اشاره کرد.

در کشورهای مختلف اروپا نیز در سال گذشته لاستیک خودرو دو تن از این افراد بریده شده و چندین گزارش از تعقیب توسط مردانی مشکوک  به خانه آنها انجام شده اما سخنگوی دولت ایران تمام اتهامات مربوط به این تخلفات را رد کرده است.

 

در این گزارش به نام مریم بنی‌هاشمی، فعال حقوق زنان ساکن سوئیس، علیرضا آخوندی نماینده سوئدی -ایرانی، شادی امین در آلمان، مونا جعفریان در فرانسه و فعالی با نام کوچک فرزانه در اسپانیا اشاره شده است.

 
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *