نفرت پراکنی ابراهیم رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل  علیه همجنسگرایان

ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود در صحن مجمع عمومی سازمان ملل متحد براساس آموزه‌های قرآنی خانواده را متشکل از یک زن و یک مرد تعریف کرد و با اشاره به حفاظت از حریم خانواده و ازدواج وصلت یک زن و یک مرد را یک واقعیت جهانی دانست.

او با اختصاص موضوع اصلی سخنرانی‌اش به تبلیغ آموزه‌های قرآنی سایر شکل‌های تشکیل خانواده را غیر طبیعی و« روایت‌های ساختگی از زوجیت و جنسیت »تعریف کرد و آن را مصادیق جنایت علیه بشریت و موجب انقطاع نسل بشر دانست.

سخنان حاوی نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی  از سمت مقامات جمهوری اسلامی در ایران و  خارج از ایران خصوصا در یکسال گذشته شدت پیدا کرده است از نمونه دیگر آن می‌توان به سخنرانی رئیسی در جریان سفر آفریقایی خود  در اوگاندا اشاره کرد او  همجنس‌گرایی را یک «پدیده زشت» خواند و از کشورهای غربی برای «هجمه به بنیان خانواده» انتقاد کرده بود.

این اظهارات همجنس‌گراستیزانه رئیسی در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته شش‌رنگ در نشست جانبی در شورای حقوق بشر سازمان ملل با ارائه گزارش «جنگ علیه جسم و جان »  رفتار نیروهای امنیتی و مقامات قضایی جمهوری اسلامی در جریان خیزش مردمی ۱۴۰۱ با اقلیت‌های جنسی و جنسیتی مصداق جنایت علیه بشریت دانست.

جامعه جهانی، نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری  با به رسمیت شناختن جنایت‌های جمهوری اسلامی علیه جامعه اقلیت های جنسی و جنسیتی، نه تنها باید دادخواه حقوق تضییع شده‌ی این جامعه باشند بلکه وقتی می‌بینند ابراهیم رئیسی چنین بی شرمانه در صحن علنی سازمان ملل در مقابل رسانه‌ها و چشم جهانیان به ستیز علیه جامعه ما می‌پردازد، همین قدر بی‌پروا در دولت تحت ریاستش به نقض حقوق این جامعه می‌پردازند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *