بیانیه مشترک فعالین و تشکل‌های رنگین‌کمانی به مناسبت اولین سالگرد شروع انقلاب زن زندگی آزادی

۲۵ شهریور؛ خیابان‌های داخل و خارج کشور را به کابوس جمهوری اسلامی بدل کنیم!


نزدیک به یک سال از قتل حکومتی ژینا/مهسا امینی به دست عوامل نظام جنایتکار جمهوری اسلامی بخاطر عدم رعایت حجاب و پوشش اسلامی می‌گذرد.

جنایتی که باعث اعتراضات خیابانی گسترده و چند ماهه در خیابان‌های سراسر ایران و آغاز انقلابی با محوریت زن زندگی آزادی شد؛ انقلابی که با ایجاد رنسانس سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در ایران، با حمایت‌های گسترده در داخل و خارج روبرو شد و پایه های حکومت ضدزن و کوییرستیز اسلامی را به لرزه انداخت. انقلابی عظیم که می‌خواهد با پیروزی‌اش نقطه پایانی بر تمامی اشکال تبعیض، نابرابری و بی‌حقوقی بگذارد و جامعه‌ای آزاد و برابر را برای همه شهروندان، مستقل از تمایزات جنسی، جنسیتی، اتنیکی، عقیدتی، ملی و غیره به ارمغان آورد.

این انقلاب در عین حال دریچه‌ای را باز کرد که از درون آن می‌شود، چشم‌انداز و امکان رهایی و برابری رنگین‌کمانی‌ها در ایران و کشیدن خط بطلانی روی صدها سال هموفوبیا و رنگین‌کمانی‌ستیزی را مشاهده کرد. در نتیجه، همجنسگرایان، دوجنسگرایان، ترنس‌ها و کوییرهای ایرانی از همان روز نخست، انقلاب ژن ژیان ئازادی را متعلق به خود دانسته و با شرکت در تمامی بروزات اعتراضی آن، فعالانه و دخالت‌گر به صفوف مقدم انقلاب پیوستند. رنگین‌کمانی‌های خارج از ایران نیز در تمامی تجمعات و اعتراضات علیه جمهوری اسلامی حضوری اثرگذار داشتند و حتی پرچم زن زندگی آزادی را در فستیوال‌های پراید کشور خود به اهتزاز درآورده و به صدای انقلاب و مبارزه مردم ایران بدل شدند.

اکنون در آستانه اولین سالروز انقلاب زن زندگی آزادی و فراخوان ۲۵ شهریور، جامعه ایران سراسر تلاطم است. تلاطمی که در آن از یک‌سو حکومت به آب و آتش می‌زند تا با سرکوب گسترده مانع از شکل‌گیری دور تازه اعتراضات خیابانی شود؛ و از سوی دیگر مردمی که با شور، خود را برای فراخوان سالگرد انقلاب آماده می‌کنند و پیام خود را از پیش به جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند: ایستاده‌ایم تا پایان.

ما افراد همجنسگرا، دوجنسگرا، کوییر و ترنس ایرانی امضاکننده این بیانیه، ضمن اعلام حمایت قاطع خود از فراخوان ۲۵ شهریور (۱۶ سپتامبر) به مناسبت سالروز انقلاب، تاکید می‌نماییم که برای این مناسبت مهم باید با آمادگی کامل، تلاشی بیش از پیش و با تمامی ظرفیت‌های خود به میدان مبارزه آییم. اعتراضات و اعتصابات همبسته، هماهنگ و سراسری ما ایرانیان داخل و خارج کشور در سالروز انقلاب می‌تواند آغازگر دور تازه اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی باشد و با به زانو درآوردن حکومت، انقلاب را یک گام دیگر به پیروزی نزدیک‌تر کند.

همچنین، فراخوان ما به همه افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو پلاس و فعالین جنبش رنگین‌کمانی، ادامه مبارزه و مسیری است که با انقلاب زن زندگی آزادی آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم به آزادی، برابری، انسانیت و عدالت اجتماعی برای خود و کل جامعه دست یابیم. انقلابی را که با مقاومت، هزینه و ایستادگی کم‌نظیری تا به این نقطه رسانده‌ایم، می‌توانیم و باید با همبستگی و اتحاد سراسری خود به پیروزی رسانیم و نظام کوییرستیز و ضدانسانی جمهوری اسلامی را سرنگون کنیم.

 

جمهوری اسلامی سرنگون سرنگون
زن زندگی آزادی
ترنس کوییر رهایی
شهریور ۱۴۰۲
سپتامبر ۲۰۲۳

تشکل‌های امضاکننده بیانیه به ترتیب حروف الفبا:
تشکل رنگینکمانان ایرانی
سازمان کوییرهای ایرانی سیمرغ
شش رنگ (شبکه لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی)
صفحه اینستاگرامی Queer Life Freedom
افراد امضاکننده بیانیه به ترتیب حروف الفبا:
۱. ارغوان شمس آرا، فعال مدنی ترنس
۲. بهار الماسی، حمایتگر و فعال فرهنگی
۳. بهاره منشی رودسری
۴. پویا کوئیر، هنرمند و فعال همجنسگرا از ایران
۵. رسته امیدوار، کوییر و فعال سیاسی
۶. زانیار بوکانی, فعال سیاسی و کمونیست
۷. زینب پیغمبرزاده؛ دوجنسگرا و جنسیت سیال، پژوهشگر، آموزشگر و فعال سکشوالیته از انگلیس
۸. سبحان نوفر، فعال حقوق کوییر
۹. صدف ملکی، فعال کوییر
۱۰. طلا، کوئیر و فعال مدنی
۱۱. عقیل عبیات، فعال ال جی بی تی
۱۲. علی عارفی، فعال حقوق پناهندگان و جامعه کوییر
۱۳. علی عرفانی، همجنسگرا و فعال حقوق جامعه ال جی بی تی از ایران
۱۴. فردین (ساواش) همجنسگرا و فعال حقوق جامعه رنگین کمانی از ترکیه
۱۵. فرید آشنا, همجنسگرا و کنشگر حقوق کوییر و پناهجویی از افغانستان
۱۶. مهران حمیدی، همجنسگرا، فعال سیاسی و جنبش ال جی بی تی از ایران
۱۷. میدا ملکی، فعال کوییر
۱۸. وحید دریایی از ایران
🏳️‍🌈🚩 #حکومت_هموفوب_سرنگون_سرنگون
🏳️‍🌈🚩 #نه_به_هموفوبیا
🚩 لینک امضای کیفرخواست جهت حمایت از جنبش دفاع از رنگینکمانیهای ایرانی

http://tinyurl.com/y5ml82he

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *