تلاش پارلمان عراق برای تصویب قانون و مجازات حول همجنسگرایی

کمیسیون حقوق پارلمان عراق در نخستین قرائت جلسه‌ای که در تیرماه داشتند ازگمانه‌زنی‌ها برای تصویب قانون ممنوعیت همجنس‌گرایی در این کشور خبر دادند.

نمایندگان متنی را بررسی کردند که در آن خواستار «مجازات اعدام یا حبس ابد» برای افرادی که «رابطه همجنس‌گرایانه» دارند و «حداقل هفت سال زندان»  برای افرادی‌ که «ترویج همجنسگرایی» می‌کنند.

«مقتدی الصدر» که از رهبران تندرو شیعه عراق است هم، پیش از این نشست پیشنهاد انتخاب روزی ویژه برای مخالفت با همجنس‌گرایی در عراق را مطرح کرده بود..

در عراق قانونی درباره همجنس‌گرایی وجود ندارد اما آنها از قانون جزایی سال ۱۹۶۹ برای محکومیت همجنسگرایی استفاده می‌کنند.

(واع) خبرگزاری رسمی عراق به نقل از «عارف الحمامی» عضو کمیته حقوق خبر داد:«در داخل پارلمان توافق شده است که پس از بازگشت کار پارلمان به حالت عادی، امضا برای تصویب قانون ممنوعیت همجنسگرایی در کشور جمع آوری شود. تصویب چنین قانونی، بندهای قانونی را که همجنس‌گرایی و انحرافات مرتبط با آن را ممنوع می‌داند، تقویت می‌کند.»

«علی التمیمی» از کارشناسان حقوقی عراق نیز به این خبرگزاری گفت: «در قانون مجازات عراق در ماده ۳۹۳ انحراف یا لواط حکم اعدام دارد.»

بعضی از نمایندگان پارلمان خبر دادند که ممکن است محتوای متن کمی تغییر کند چون قرائت دوم هنوز خوانده نشده و بعد باید رای‌گیری شود.

سازمان‌های غیردولتی و اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌+ عراق این اتفاقات را «خطرناک» خواندند.

همه می‌دانیم که با قدرت‌گیری هرچه بیشتر اسلام‌گرایان فشار بروی جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌+ تشدید خواهد شد و نفرت‌پراکنی‌ها به اسم دین توسط رهبران دینی باعث تحریک مردم و تشویق مردم به خشونت علیه این جامعه خواهد شد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *