سخنرانی شادی امین در رژه افتخار شهر اشتوتگارت

روز ۲۹ جولای ۲۰۲۳ رژه افتخار شهر اشتوتگارت در آلمان با همراهی بیش از ۵۰۰ هزار نفر برگزار گردید. شش‌رنگ و گروه «به خاطر عشق» در رژه افتخار شهر اشتوتگارت، همبستگی و انعکاس صدای جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ ایران را نشان دادند. شادی امین، مدیر شبکه شش‌رنگ، از ۵ سخنران اصلی جشن افتخار امشب اشتوتگارت است.


۱۳۰ گروه و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در این رژه شرکت کرده‌اند. شعار امسال رژه‌های افتخار در آلمان «با ما نه!، باهم قوی‌تر و و امن‌تر هستیم.»

فعالین حوزه ال‌جی‌بی‌تی+ در آلمان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … با قدرت از حقوق اعضای این جامعه دفاع می‌کنند و همچنان معتقد هستند اتحاد و همبستگی راه نجات ماست. جامعه‌ای که تجربه کشتار سیستماتیک در دوران فاشیسم آلمان نازی را دارد، با یادآوری تاریخ مدام به جامعه هشدار می‌دهد که مراقب باشد مرتکب اشتباهات بزرگش نشود.
در دوران رژیم نازی در آلمان، پاراگراف ۱۷۵ قانون همجنسگرایان را در خطر دستگیری، زندان و مرگ قرار می‌داد. مردان همجنسگرا، زنان و افراد ترنس با بهانه‌ی به خطر انداختن نظام مقدس خانواده و سرکوب و با برچسب «ضد اجتماع» و «خطرناک برای امنیت اجتماعی» زندانی و به اردوگاه های کار اجباری منتقل می گردیدند.
بر اساس آمار نزدیک به ۱۰۰ هزار همجنسگرا تحت تاثیر سرکوب وحشیانه رژیم نازی تحت تعقیب، تبعید، فراری یا زندانی شده و نزدیک به ۵۰ هزار نفر به قتل رسیده‌اند. امروزه جامعه آلمان، با تمام قدرت جلوی این تحجر می‌ایستد.
به همین دلیل گروه «به خاطر عشق» با محکوم کردن سرکوب وحشیانه جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ توسط جمهوری اسلامی، همبستگی خود را برای مقابله با آنچه در تاریخشان اتفاق افتاده و در ایران در حال اتفاق افتادن است، با جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ ایران اعلام کرده و با شش‌رنگ و جمعی از ایرانیان همقدم در این رژه شرکت کرده‌اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *