لغو کنسرت مجید سالاری می‌گویند صدایش«زنانه» است

شب گذشته ۲۵ تیر  ۱۴۰۲ کنسرت مجید سالاری خواننده بندرعباسی در فرهنگسرای نیاوران به مدیریت ابوالفضل همراه -بازیگر اخراجی ها- لغو شد.

به نقل از بهمن بابازاده روزنامه‌نگار حوزه موسیقی « دومین شب کنسرت مجید سالار، خواننده موسیقی بندرعباسی، به دلیل «زنانه بودن صدای خواننده» و «بی‌حجابی حاضرین در سالن» از سوی مدیران فرهنگسرای نیاوران در تهران لغو شده است».

جمهوری اسلامی همواره با تاکید بر دوگانه‌ی زن و مرد و تنظیم قوانین و مجازات‌ها بر اساس زنانگی و مردانگی، کنترل سبک زندگی، پوشش، انتخاب نوع روابط انسان‌ها را به دست گرفته‌است. 

مقاومت در برابر مسیر طولانی زن ستیزی که رژیم جمهوری اسلامی از سال  ۱۳۷۵ به بعد  با ایجاد ممنوعیت‌های بسیار در حوزه زنان، آوازخوانی زنان، رقص، کنسرت‌ها، تئاترها و در واقع برنامه‌هایی که زنان در آن نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند طی کرده است در پی انقلاب ژینا به یکی از مبارزات مدنی مهم بدل شده است تا جایی که خواننده‌ای که با هویت مردانه پیش از این بارها مجوز برگزاری کنسرت داشته حالا به دلیل تداعی موجودیت  زنانه به خطری تبدیل شده که هم می‌تواند با هنجارهای جامعه در تعارض باشد و هم می‌تواند ناخواسته نشان‌دهنده عرفی غیردوگانه‌ای باشد که همیشه برای حذف آن تلاش شده است.

حضور و مشاهده زیاد جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو با گرایشات،هویت‌ها و بیان جنسیتی متنوع این روزها به خطری جدی برای  تعریف دوگانه زن-مرد در ایران  تبدیل شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *