چرا ما از شش‌رنگ، “صدای کوییر ایران”, حمایت می‌کنیم؟ – اعلام پشتیبانی و همبستگی تعدادی از چهره‌های سیاسی اجتماعی مهم آلمان از شش‌رنگ

چرا ما از شش‌رنگ, “صدای کوییر ایران”, حمایت می‌کنیم؟: سکوت در قبال خشونت علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ با ما نه!

 

 

در جشن افتخاری که در شهر گلدیگن آلمان برگزار شد، گروه “به خاطر عشق” (der Liebe Wegen) از هموفوبیا و خشونتی که هنوز هم دست از سر جوامع پیشرفته برنداشته گفتند و در ادامه از خشونت و آزاری که جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ ایرانی در داخل کشور متحمل می‌شوند و با شکنجه و حکم‌های سنگین مانند اعدام درگیرند صحبت کرد.
این گروه همچنین از شش‌رنگ (شبکه لزبین‌ها و ترنسجدرهای ایرانی) که در تمام این سالها برای رساندن صدای جامعه کوییر به نهادهای بین‌المللی تلاش کرده و در انقلاب ژینا پا به پای دیگر افراد جامعه زن، زندگی، آزادی را فریاد زده و از نتیجه برگزاری کمپین‌های مهم بین‌المللی و جمع‌آوری امضا که باعث نقض حکم اعدام ساره و الهام شد، تقدیر کرد.
سخنران از مردم خواست از کنار اتفاقاتی که برای اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران می‌افتد ساده گذر نکنند و صدای افرادی باشند که تحت درمان‌های اصلاحی و شوک‌تراپی قرار گرفتند.

در ادامه از برخی چهره‌های مهم و تاثیرگزار در جنبش‌های آزادی خواهی را در مورد شش‌رنگ می خوانیم:

الکه بانابک (Elke Banabak) ، مدیر اجرایی انجمن محل یادبود و آموزش هتل سیلبر(Initiative Lern- und Gedenkort Hotel Silber e.V.):

 

“در حال حاضر در ایران، افراد ال‌جی‌بی‌تی* در معرض خطر جانی قرار دارند. فعالان شش‌رنگ با تلاش زیاد، کار مهمی در رابطه با آگاه‌سازی درباره واقعیت زندگی افراد ال‌جی‌بی‌تی* انجام می‌دهند و برای من این موضوع بسیار مهم است که آنها را در این کار حمایت کنم. این موضوع مربوط به همه ما است، زیرا‌که در این دوران باید به عنوان یک امر طبیعی/بدیهی درک شود که حقوق بنیادی انسانی به طور بی‌استثنا در سراسر جهان برای همه اعمال شود.”


ورنا بیگل (Werner Biggel)، از پروژه اینترنتی www.der-liebe-wegen.org، در تیم کمپین در این‌باره گفت:

“برای من مهم است که ستم و شکنجه افراد ال‌جی‌بی‌تی* در ایران آشکار شود و دیگر تحمل نشود. من می‌خواهم به این کمک کنم که صدای جامعه ال‌جی‌بی‌تی* در ایران شنیده شود و قوت بیابد.”


فلوریان بوش (Florian Boesch), فعال در زمینه کار با پناهجویان ال‌جی‌بی‌تی+ و ای‌اس‌اف (Amour sans Frontières):

“من این کمپین را حمایت می‌کنم، زیرا احساس تضامن بین‌المللی در جامعه ال‌جی‌بی‌تی* را مهم و ضروری می‌دانم. ما باید با حمایتمان به یکدیگر قدرت بدهیم و به زندگی تحمل‌پذیر و شامل همه در آینده‌ای بازتر کمک کنیم، نه فقط در این کشور. بازداشت و اعدام در ایران یک فاجعه بشری است که نیازمند توجه بیشتر جامعه است.”


رالف بوگن، (Ralf Bogen) از پروژه اینترنتی www.der-liebe-wegen.org، در تیم کمپین:

“روش‌های شکنجه دولتی که توسط دیکتاتوری به عنوان ‘درمان همجنسگرایی’ توصیف می‌شود، همچنین اعدام به دلیل ‘ترویج همجنسگرایی’ باید بیشتر از قبل در سطح بین‌المللی محکوم شوند. صدای افرادال‌جی‌بی‌تی* در ایران امروزه بر تمام کشورهایی که در آنها افراد ال‌جی‌بی‌تی* هنوز توسط مقامات دولتی به عنوان ‘بیمار’ و ‘ناپاک’ توهین و سرکوب می‌شوند، تأثیر آزادکننده‌ای دارد. این صدا را در مبارزه برای یک ایران دموکراتیک و آزاد، و برای پذیرفتن جهانی با تنوع جنسی و جنسیتی، تقویت کنیم!”


اووه بوگن(Uwe Bogen)، روزنامه‌نگار و نویسنده:

“حتی در ایران، باید پرچم رنگین کمان بالاخره بالا برده شود. الان زمانی است که باید این اتفاق بیفتد! حقوق بشر نباید در مرزها متوقف شود. همه انسان‌ها باید به هر کسی که می‌خواهند، عشق ورزند. آنچه که در کشور ما طبیعی است، هنوز در بسیاری از کشورها می‌تواند خطری برای جان و جسم انسان‌ها باشد. تغییر این موضوع باید وظیفه جهانی همه ما باشد – و همچنین وظیفه سیاستمداران است که باید آنها را تحت فشار قرار دهیم.”


کرستین بوسه(Kerstin Bosse)، از پروژه اینترنتی www.der-liebe-wegen.org، just human، در تیم کمپین:


“من حمایت می‌کنم از مبارزه شش‌رنگ برای حقوق برابر افراد ال‌جی‌بی‌تی* در جامعه ایرانی، و همچنین در داخل جنبش اعتراضی ایران علیه رژیم، زیرا شادی آمین درست می‌گوید: ‘نمی‌توانید گلها را در باغ بکارید و لذت ببرید از دیدن آنها، در حالی که نیمی از باغ به گل ریختگی فرو رفته است.’ بیایید از کوچک‌نمایی خود فراتر رفته و به طور فعال با جنبش ال‌جی‌بی‌تی* در ایران در مبارزه با هموفوبی و ترنس‌فوبی اعلام تضامن کنیم.”

 

 

 


اولیور هیلدنبراند(Oliver Hildenbrand)، عضو حزب سبز در مجلس:

“ژن، ژیان، ئازادی. زن، زندگی، آزادی. ما صدای زنان شجاع و تمام فعالان دیگری که در ایران برای دموکراسی و حقوق بشر به خیابان‌ها می‌روند، می‌شنویم. برای من مهم است که همچنین به صدای افراد ال‌جی‌بی‌تی* که جزئی از این جنبش آزادی و انقلابی هستند، گوش فرا دهیم. باید خشونت و سوءاستفاده‌های وحشتناک ناشی از رژیم منحوس ملاها متوقف شوند. به همین دلیل من این کمپین را حمایت می‌کنم.”

 

 


آهوان حسین‌زاده (Ahvan Hosseinzade)، پناهنده از ایران، در تیم کمپین:

“حقوق انسانی و پذیرش تنوع آنها در اولویت بالای لیست اولویت‌های من قرار دارد، بدون توجه به اینکه این تنوع مربوط به کدام جنبه‌ است: مبدأشان، رنگ پوستشان، باورهایشان یا زبانی که صحبت می‌کنند. شش‌رنگ خود را به افرادی اختصاص می‌دهد که به دلیل هویت جنسیتی و/یا جهت‌گیری جنسی خود همزمان با سلطه‌مندی حکومت استبدادی و جامعه سنتی در ایران محروم شده‌اند، توهین شده‌اند، محکوم شده‌اند یا حتی کشته شده‌اند. این نیز حمایت ما را به خود می‌کشاند/می‌طلبد!”

 

 

 


سام لنگرودیان(Sam Langeroudian)، پناهجو ایرانی، فعال در آوای ایرانیان توبینگن:

“ایران یکی از کشورهایی است که در آن همجنس‌گرایی با مرگ مجازات می‌شود. تمام اعدام‌ها در ایران را متوقف کنید!”


بریگیت لوش(Brigitte Lösch)، معاون رئیس مجلس سابق:

من این کمپین را حمایت می‌کنم زیرا برایم مهم است در سراسر جهان برای حقوق بشر خودمان ایستادگی کنیم، علیه نقض حقوق بشر مبارزه کنیم و همبستگی بین‌المللی خود را با جامعه ال‌جی‌بی‌تی+  نشان دهیم!

 

 

 

 

 

 

 


توماس ات(Thomas Ott)، کتابفروشی Erlkönig:

“در ایران، می‌بینیم که زن‌ستیزی و هموفوبی به چه نتایجی می‌رسد، زمانی که توسط یک رژیم جنایتکار به “دینمداری” تبدیل می‌شوند: در اینجا تنها تبعیض و محرومیت نمی‌شود. در اینجا شکنجه، قتل و نابودی صورت می‌گیرد. یک “انجمن” همواره باید به خصوص به کسانی که تحت بزرگترین ستم و تهدید قرار می‌گیرند، همبستگی کامل نشان دهد. کمپین همبستگی “Der Liebe wegen” با شش‌رنگ یکی از این نوع اقدامات است و به همین دلیل، یک ایده فوق‌العاده است!”

 

 


مارتین ریشتر(Martin Richter)، سخنگوی اک آزیل اشتوتگارت، حامی و کمک‌کننده به پناهندگان ال‌جی‌بی‌تی*، کارمند داوطلب در ای‌اس‌اف ASF (Amour sans Frontieres):


“من تحریم‌های جهانی علیه کشورهای دشمن ال‌جی‌بی‌تی* را مطالبه می‌کنم و آزادی و حقوق برای عشق بی‌مرز را خواستارم.”

 

 

 

 


ماریون رومله(Marion Römmele)، مشاوره زنان فتز Fetz:

“دیکتاتورها از چه می‌ترسند؟

زنان آزاد – عشق آزاد – هویت خودمانی – همبستگی

چه چیزی امیدوارمان می‌کند؟

زنان آزاد – عشق آزاد – هویت خودمانی – همبستگی!

با خوشحالی، من از طریق یک کمک مالی به شش‌رنگ، می‌توانم به این نبرد آزادی کمک کوچکی بکنم.”

 

 


کریستل اشتروه(Christel Stroh)، از پروژه اینترنتی www.der-liebe-wegen.org، عضو تیم کمپین:

“من با نبرد شش‌رنگ اعلام همبستگی می‌کنم، زیرا کشمکش بی‌پایانی که هم‌نوعان ال‌جی‌بی‌تی+ ما در ایران می‌کشند، تهدید مستمر به اعدام و فشار برای تطبیق جنسیت اجباری باید به پایان برسد.”

 

 

 

 

 

 


فلوریان وال(Florian Wahl)، نماینده سوسیال‌دموکرات در مجلس ایالتی برای منطقه بوبلینگن:

“من این کمپین را حمایت می‌کنم، زیرا حقوق افراد ال‌جی‌بی‌تی* حقوق بشری هستند! همبستگی من با فعالان شجاعی است که برای این حقوق در ایران تلاش می‌کنند. آزادی و برابری افراد ال‌جی‌بی‌تی* فقط در سطح بین‌المللی قابل درک است!”


کاتییا والترشاید(Katja Walterscheid)، عضو هیئت مدیره just human e.V.، در تیم کمپین:

“صدای ال‌جی‌بی‌تی* در ایران نباید ساکت شود – زیرا جهان باید بداند: افراد به دلیل عاشق بودن، تهدید به مرگ می‌شوند. ما نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. ما با شش‌رنگ همبستگی داریم، زیرا هیچ کس نمی‌تواند آزاد باشد در حالی که در جهان افرادی به آزادی نمی‌رسند. با همدیگر برای آزادی، زندگی و عشق!”

 

 

 


کمپین همبستگی در حال اجرا – چه اتفاقی تاکنون افتاده است:

۱۰ ژوئن ۲۰۲۳: پراید “رویتلینگن رنگارنگ است”

۲۰ می ۲۰۲۳: “زن,زندگی,آزادی” – گردهمایی از گروه دموکراسی‌برای‌ایران 

۱۷ می ۲۰۲۳: در اشتوتگارتا مارکت‌پلاتز: شروع کمپین برای ماه IDAHOBITA

 

در تاریخ ۱۷ می ۲۰۲۳, روز جهانی مبارزه با هموفوبی، بایسکسوالیتی ستیزی، اینترسکسوالیتی ستیزی و ترنسجندر‌ستیزی، ما کمپین همبستگی و کمک مالی خود را با شش‌رنگ, “صدای ال‌جی‌بی‌تی+ در ایران” در میدان مارکت پلاتز در اشتوتگارت آغاز کردیم. در اینجا و همچنین در تظاهرات “زن – زندگی – آزادی” از سوی دوکراسی‌فور‌ایران Democracy4Iran در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۳, ما توانستیم کمپین خود را معرفی کنیم.

اهمیت این موضوع را نامه‌ای از شادی امین، سخنگوی شش‌رنگ, در پایان ماه می ۲۰۲۳ نشان می‌دهد. وی ما را آگاه ساخت که شش‌رنگ گزارش “درمان‌های اصلاحی” را به مناسبت روز جهانی مبارزه با هموفوبی، بایسکسوالیتی ستیزی، اینترسکسوالیتی ستیزی و ترنسجندر‌ستیزی به نمایندگان بین‌المللی ارائه کرده است. این گزارش بر اساس شهادت ۲۱۰ عضو از جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ در ۲۵ استان ایران تنظیم شده است. بنابراین، ۱۱۰ نفر از آن‌ها تجربه روش‌های سنگین “درمانی” را به طور مستقیم داشته‌اند و تقریباً نیمی از آن‌ها کودک بوده‌اند. بر اساس گزارش، به آن‌ها به عنوان مثال داروهای روان‌گردانی برای “اصلاح” گرایش جنسی آن‌ها تجویز می‌شود. نه نفر از افرادی که مورد بررسی شش‌رنگ بوده‌اند، ادعا می‌کنند که با شوک الکتریکی “درمان” شده‌اند. با استفاده از پورنوگرافی آرزوهای جنسی آن‌ها به “مسیر صحیح” هدایت می‌شوند.
طبق بررسی شش‌رنگ, این تدابیر سنگین برای متاثرین منجر به افسردگی، افکار خودکشی، اختلال خواب، از دست دادن حافظه و یا لکنت زبان می‌شود. شش‌رنگ درخواستی بین‌المللی دارد تا این شکنجه‌ها را شناخته شوند، فشار سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران افزایش یابد و به پزشکان و روانشناسان اجازه ندهند که از این نوع شکنجه‌ها برای درمان گرایش‌ افراد ال‌جی‌بی‌تی+ استفاده کنند.


 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *