خبرهای رنگی رنگی فستیوال کن ۲۰۲۳

در فستیوال کن از سال ۲۰۱۰ یک جایزه به یک فیلم کوتاه یا یک فیلم بلند با موضوعات مرتبط به ال‌جی بی‌تی‌کیو‌+، شخصیت‌ها و موضوعات فمینیستی یا چالش‌های مختلف در نرم های جنسیتی داده میشود . این جایزه برای اولین بار توسط روزنامه‌نگاری به اسم فرانک فاینانس مادوریرا  به این فستیوال آورده شد.

جیمز کامرون میشل، کارگردان و بازیگر همجنسگرا، امسال داور قسمت کوییر پالم بود. 

برخی از فیلم‌های محبوب  کوییر پالم ۲۰۲۳ : 

 

 

 

 

 

در جشنواره امسال فیلم ژاپنی هیولا به کارگردانی کوره‌دا هیروکازو جایزه‌ کوییر پالم را گرفت.

 ساکورا آندو، بازیگری که در فیلم خریداران، برنده‌ جایزه پالم شد، نقش سائوری را بازی می کند، سائوری خشکشویی می‌کند و فرزندی به نام میناتو (کوروکاوا سویو)، دارد که با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کند. میناتو  در خانه‌ ساکت و افسرده است، در مدرسه رفتار نامناسبی دارد و در یک حادثه ترسناک، به نظر می‌رسد که به آسیب زدن به خودش هم تمایل دارد.

سائوری به دنبال پیدا کردن راه حلی برای مشکل پسرش است و در این راه با معلم میناتو، یوکو (ماتسوکو کیونو)، آشنا می‌شود. 

فیلم هیولا، در ابتدا به نظر می‌رسد که یک فیلم درام معمولی است، اما با گذشت زمان، داستان به شکلی پیچیده‌تر و عمیق‌تر شکل می‌گیرد. کوره‌دا هیروکازو با استفاده از زوایای مختلف داستان، به تصویر کشیدن مسائلی مانند روابط پدر و پسر، اعتماد به نفس و اضطراب به مسائل روانی، پرداخته است. 

بازیگران فیلم، به ویژه ساکورا آندو، عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند و به تصویر کشیدن احساسات و دردسرهای شخصیت‌هایشان، به درستی می‌پردازند. به طور کلی، فیلم هیولا، یک اثر درامی قوی و عمیق است که با استفاده از داستانی پیچیده و بازیگرهای بسیار خوب، توانسته  احساسات و مشکلات پیچیده انسانی را به تصویر بکشاند.

 

https://vimeo.com/830797158 ویدیو اعلام برنده شدن فیلم هیولا

! اصطلاح “نرم‌های جنسیتی”(gender norms) به تبعیض های اجتماعی و فرهنگی اشاره دارد که بر اساس جنسیت فرد، رفتار و عملکرد او را تعیین می‌کند. این نرم‌ها اغلب از طریق فرهنگ و رسوم اجتماعی تقویت می‌شوند و می‌توانند در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف متفاوت باشند.!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *