حمله به مرکز سازمان فعال ال‌جی‌بی‌تی+ اوکراینی

النا شوچنکو, مدیر اجرایی سازمان اینسایت،  یک گروه حقوقی ال‌جی‌بی‌تی‌آی+ در اوکراین در روز سه‌شنبه ۱۳ ژوئن اعلام کرد، که یک گروه افراد ناشناس مرکز آنها را مورد حمله قرار دادند.

مدیر اجرایی اینسایت(insight)، در این رابطه می‌گوید:«که افرادی که به این مرکز در لوتسک، شهری در شمال غربی اوکراین حمله کرده بودند، درب ورودی را تخریب کردند.» شوچنکو همچنین گفت که مهاجمان تجهیزات داخل مرکز را نیز نابود کردند.

 

به گفته  شوچنکو آن‌ها هنوز نمی‌داند که این حمله از طرف چه‌کسانی ‌برنامه‌ریزی شده است.

​​شوچنکو به اضافه کرد که او و همکارانش پلیس را از این حمله باخبر کرده‌اند. او همچنین اضافه کرد: “هنوز نمی‌دانیم چگونه این حمله را دسته‌بندی خواهند کرد. ما هنوز قانونی درباره جنایات برگرفته‌شده از نفرت نداریم.”

اینسایت یکی از گروه‌های دفاع از حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی در اوکراین است، که هنوز از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین در داخل کشور فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

سازمان اینسایت به مدیریت اولنا شوچنکو، که از اعضای ایلگای جهانی  هم هست، از زمان شروع جنگ با کمک سازمان‌های بین المللی کمپین های موفق و گسترده ای را راه‌اندازی و توجه جامعه جهانی را به اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در اوکراین، به ویژه افرادی که تحت تاثیر جنگ آسیب‌های مالی و روانی زیادی دیده‌اند، جلب کرده است.

شش‌رنگ به عنوان سازمان همکار این سازمان در ایلگای جهانی اعلام همبستگی کرده و حمله به این مرکز را محکوم می‌کند. همکاری جمهوری اسلامی ایران با روسیه در جنگ با اوکراین، یکسان بودن سیاست این دو کشور علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ نشان دهنده مسیر پر پر فراز نشیب اعضای ال‌جی‌بی‌تی در این کشورهاست که دلیل همبستگی و همراهی ما علیه دیکتاتوری و تبعیض است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *