حلال‌زاده‌ها در جنگ با پرچم رنگین‌کمانی

مبارزه و نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در سال‌های اخیر وارد فاز جدیدی شده و از مرحله‌ی نادیده گرفتن جامعه‌ی رنگین‌کمانی گذر کرده است.

از سخنرانی در نمازهای جمعه گرفته تا گزارش مبسوط اخبار ۲۰:۳۰، از نفرت‌پراکنی دولتی و ربط دادن خیزش «زن، زندگی، آزادی» به آنچه نامش را بی بند و باری جنسی گذاشته‌ تا تیتر روزنامه‌های دولتی ازجمله کیهان، روزنامه‌ی نزدیک به سپاه پاسداران.

اما همه‌ی این‌ها باز هم نگرانی جمهوری اسلامی از بیداری مردم و به رسمیت شناختن حقوق و مطالبات اقلیت‌های جنسی و جنسیتی را کاهش نداده است. جمهوری اسلامی که پیش از این سعی داشت با سوء‌استفاده از هموفوبیای موجود در جامعه از یک سو گذار از این حکومت را «ترسناک» جلوه دهد و از سوی دیگر سبب سرکوب این جامعه توسط خود مردم شود این بار سعی دارد ریشه‌ای‌تر عمل کرده و کار را تا کتب درسی کودکان نیز پیش ببرد.

جمهوری اسلامی که تحمل دیدن رنگ‌های پرچم رنگین‌کمانی را در کتب دبستانی خود نیز ندارد این باز با «زشت» خطاب کردن این پرچم سعی دارد نفرت‌پراکنی علیه‌ی جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی+ را از سنین کودکی شروع کند!
پرچمی که خیلی از ماها شاید در زمان کودکی در کتب درسی خود بارها دیده‌ایم و به دلیل بی‌اطلاعی از کنار آن بی‌تفاوت گذر کرده‌ایم.

دلیل این حساسیت به پرچم رنگین‌کمان نیز که تا مقاطع دبستان نیز پیش رفته است دقیقا رسیدن نسلی است که دیگر نه بی‌اطلاعست و نه حاضر به انکار و نادیده گرفتن دیگری. نسل جدید معنی پرچم رنگین‌کمان را می‌داند، پرسشگر، آگاه و مطالبه‌‌گر است.

خصوصیاتی که جمهوری اسلامی تاب تحمل آن را ندارد.
جمهوری اسلامی می‌کوشد نفرت‌پراکنی علیه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی را از همان زمان کودکی شروع کند چرا که به خوبی می‌داند کار نسلی که از همان کودکی حاضر به انکار دیگری نیست، به مطالبه‌ی حقوق آن‌ها در خیابان‌ها خواهد کشید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *