پاپ فرانسیس و دو رهبر پروتستان: «مجازات جامعه ال‌جی‌بی‌تی به خاطر آنچه که هستند غیرعادلانه و گناه است.»

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در مسیر سفرهای بین کشوری‌اش در مسیر آفریقا گفت: «وضع قوانین که منجر به مجازات اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی می‌شوند، گناه و غیرعادلانه است.»  

پاپ فرانسیس، با اشاره به آمارهایی که بر اساس آن ۵۰ کشور افراد ال‌جی‌بی‌تی را «به هر طریقی»جرم‌انگاری می‌کنند و حدود ۱۰ کشور دیگر که قوانینی از جمله مجازات اعدام برای آنها در نظر گرفتند و گفت : «جرم‌انگاری همجنسگرایی مشکلی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.»

فرانسیس گفت: «آزار زوج‌های همجنس و افراد ال‌جی‌بی‌تی درست نیست. افرادی که تمایلات همجنس‌گرایی دارند فرزندان خدا هستند. خدا آنها را دوست دارد. خدا آنها را همراهی می‌کند.»

پاپ به همراه اسقف اعظم کانتربری، جاستین ولبی و ناظم مجمع عمومی کلیسای اسکاتلند، آیین گرین شیلدز، سفر خود را به سودان جنوبی، دومین کشور در این تور، به عنوان «بازدید صلح» انجام داد. ولبی و شیلدز هم با تایید سخنان پاپ فرانسیس، حمایت خود را از پایان آزار زوج‌های همجنس از طریق دین و قوانین اعلام کردند.

تغییرات جهان و رعایت موازین حقوق بشر در این سال‌ها به سمتی پیش رفته است که هرگونه خشونت و تبعیض بر علیه انسان‌ها به دلیل تفاوت‌هایشان با آن چیزی که معیار اکثریت بودن است اساسا باید قبیح شمرده شود، حال اینکه  در سده‌های اخیر، انسان ها با توسل به آموزه‌های دین خشونت‌های بسیاری به انسان‌ها روا داشته‌اند. بنابراین برخی رهبران مذهبی در این مسیر  تغییر تفسیر دین را پیش گرفته و سعی دارند جلوی این خشونت‌ها را بگیرند. پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به همراه دو اسقف اعظم پروتستان، به نوعی اتحادی در برابر خشونت، جرم‌انگاری و تبعیض علیه افراد ال‌جی‌بی‌تی ایجاد کرده‌اند که به نوبه خود می‌تواند در متوقف کردن افراد جامعه و خانواده در ستیز با شهروندان ال‌جی‌بی‌تی موثر باشند. هرچند که پاپ به مقدس بودن ازدواج بین دو ناهمجنس از دید کلیسا اشاره کرد اما گفت کلیسا با به رسمیت شناختن پیوند مدنی بین زوج‌های همجنس قدمی در حمایت از اقلیت‌های جنسی و جنسیتی برمی‌دارد.

تلاش و مبارزه جامعه ال‌جی‌بی‌تی در تمام این سال‌ها مسبب تغییرات اساسی مانند تغییر رویکرد کلیسا در قبال زوج‌های همجنس شده است. این قدرت ما را در ایجاد تغییر و طرح مطالباتمان نشان می‌دهد. اما این مبارزه تمام نشده است. هنوز رهبران دینی علیه جامعه ال‌جی‌بی تی نفرت پراکنی می‌کنند و ماموریت خود را در انتقال پیام صلح خداوندنشان را فراموش کرده‌اند. ما به این مبارزه ادامه می‌دهیم تا حتی مذاهب و دین‌ها نیز به اشتباهاتشان اعتراف کرده و در صدد جبران آن‌ها قدم بردارند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *