عدالت برای دوسکی آزاد – بیانیه مشترک شش‌رنگ کوردی و ۱۳ سازمان ال‌جی‌بی‌تی – قتل غم انگیز دوسکی آزاد و نیاز به اقدامات قوی‌تر برای محافظت از جامعه رنگین‌کمانی در عراق و کوردستان

دوسکی آزاد زن ترنس ۲۳ ساله‌، سال گذشته در استان دهوک کردستان عراق به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید. این جنایت حاشیه‌نشینی و تعصبات مداومی را که جامعه رنگین‌کمانی در منطقه با آن روبرو هستند را برجسته می‌کند.دوسکی آزاد یک آرایشگر بود که آشکارا و با افتخار در مورد  تطبیق جنسیت  و گرایش جنسی خود در شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کرد. دوسکی شخصیتی شناخته شده و مورد احترام در جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ بود. او در ۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ توسط برادرش که مسلح بود، به بهانه حفظ “ناموس” خانواده‌شان به شیوه‌ای وحشیانه به قتل رسید.

پنج سال پیش از این حادثه دوسکی از خانواده‌اش جدا شده بود، اما آنها همچنان به دنبال او بودند و سعی می‌کردند او را بترسانند. این یک یادآوری ترسناک از خطراتی است که  جان اقلیت‌های جنسی و جنسیتی را در این منطقه تهدید می‌کند.

دوسکی به این که به عنوان زنی ترنس بر استقلال و حمایت از حفظِ حقِ ابراز وجودش اصرار داشت، دلیل کشته شد. هر چند فرهنگ و سنت‌های اجتماعی این را نمی‌پذیرد، حقوق و آزادی‌های گروه‌های به حاشیه رانده شده را محدود می‌کند. 

ما به عنوان اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ و  فعالان جامعه مدنی، این قتل را به شدت محکوم می‌کنیم و هم دولت اقلیم کردستان، هم دولت عراق را تشویق می‌کنیم که عاملان این جنایت را به سزای عملشان برسانند. 

ما این درخواست را یک سال پیش از طریق یک شکایت نامه که توسط بیش از ۲۵۰۰۰ نفر امضا شده بود به دولت اقلیم کردستان ارائه کردیم.

قتل دوسکی آزاد یادآوریِ دردناکی از تبعیض و خشونت مستمر علیه اعضای اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در اقلیم کردستان و عراق است. ما از دولت اقلیم کردستان، دولت عراق و جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که در مورد پرونده دوسکی آزاد، عدالت را اجرا کرده و عامل توقف جنایات غیرانسانی علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ در منطقه شود.


ڕاگەیاندراوی هاوبەشی شش رنگ، یەکسانی و سێزدە ڕێکخراو و گرووپی مافی مرۆڤی لە پەیوەندی بە ساڵڕۆژی تیرۆری دۆسکی ئازادەوە

دۆسکی ئازاد کچێکی ڕەگەزتێپەڕی ٢٣ ساڵ بوو، کە ساڵی پێشوو لە پارێزگای دهۆکی کوردستانی عێراق لە تاوانێکی دڕندانە و بێبەزییانەدا کوژرا. ئەم تاوانە تیشک دەخاتە سەر ئەو پەراوێزخستن و دەمارگرژییە بەردەوامەی کۆمەڵەی پەلکەزێڕینە لە ناوچەکە ڕووبەڕووی دەبنەوە. دۆسکی هونەرمەندێکی مکیاجکردن بوو کە بە ئاشکرا و سەربەرزییەوە ڕەگەزتێپەڕیی خۆی لە تۆڕە کۆمەڵایەتییەکان باس دەکرد. کەسایەتییەکی ناسراو و بەڕێزی کۆمەڵەی پەلکەزێڕینە بوو. لە ڕۆژی ٢٨ی کانوونی دووەمی ٢٠٢٢، بە شێوازێکی دڕندانە، لەلایەن چەکدار ئازاد، براکەی خۆی، بە بیانووی پاراستنی «شەرەفی» خێزانەکەیان، کوژرا.

پێنج ساڵ پێش ڕووداوەکە، دۆسکی لە خێزانەکەی جیاببووەوە، بەڵام ئەوان هەر بە دوایدا دەگەڕان و هەوڵی تۆقاندنیان دەدا، ئەمە بیرخەرەوەیەکی تۆقێنەری ئەو مەترسیانەیە کە لەسەر ژیانی ئەندامانی کۆمەڵەی پەلکەزێڕینەن لە ناوچەکە. دۆسکی لەبەر ئەوە کوژرا چوونکە وەک ژنێکی ڕەگەزتێپەڕ سووربوو لەسەر سەربەخۆیی و پاراستنی مافی خۆدەربڕینی، ئەگەرچی چاند و نەریتە کۆمەڵایەتیەکان ئەوە قبووڵ نەکەن و ماف و ئازادی کۆمەڵە پەراوێزخراوەکان سنووردار بکەن.

 

وەک ئەندامانی کۆمەڵەی پەلکەزێڕینە و چالاکوانانی کۆمەڵەی مەدەنی، بە توندی ئیدانەی ئەم کوشتنە دەکەین و هانی هەردوو حکوومەتەکانی هەرێمی کوردستان و عێراق دەدەین کە توندوتۆڵانە و شێلگیرانە تاوانباری ئەم تاوانە بە سزای خۆی بگەیەنن. ئێمە ساڵێک پێش ئێستا ئەم داوایەمان لە ڕێگەی سکاڵانامەیەکەوە، کە زیاتر لە ٢٥,‬٠٠٠ کەس واژۆیان کردووە، پێشکەشی حکوومەتی هەرێمی کوردستان کردووە.

کوژرانی دۆسکی ئازاد بیرخەرەوەیەکی بەئازاری ئەو دووچاوەکی و توندوتیژییە بەردەوامەیە کە ئەندامانی کۆمەڵەی پەلکەزێڕینە لە هەرێمی کوردستان و عێراق ڕووبەڕووی دەبنەوە. داوا لە حکوومەتەکانی هەرێمی کوردستان و عێراق و کۆمەڵەی نێودەوڵەتی دەکەین کە دادپەروەری بۆ دۆسیەی دۆسکی ئازاد بەدیبێنن، هەروەها تاوانە نامرۆییە ڕقامێزەکانی بەرامبەر کۆمەڵەی پەلکەزێڕینە دەکرێت لە ناوچەکەدا، ڕابگرن.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *