تمرکز بر قربانیان همجنسگرایان در سالروز یادبود قربانیان هولوکاست در آلمان

امسال، برای اولین بار برای در روز بزرگداشت قربانیان هولوکاست، پارلمان آلمان بر آزار و کشتار و شکنجه همجنسگرایان توسط رژیم نازی تمرکز کرده است.
رئیس مجلس آلمان، آقای باس، تاج گلی را در بنای یادبود همجنس‌گرایان تحت تعقیب و به قتل رسیده در ناسیونال سوسیالیسم در برلین گذاشت.

این سیاستمدار سوشیال دمکرات، به همراه سایر اعضای مجلس آلمان از ” Rosa Winkel“ (مثلث صورتی)در میدان نولندورف در برلین بازدید کرد.
همجنسگرا یان در اردوگاه‌های کار اجباری مجبور بودند علامت مثلث‌های صورتی رنگ برای شناسایی روی لباسشان بچسبانند. باس به خبرگزاری فرانسه گفت: «او همچنان بر اهمیت و لزوم رعایت و صحبت از حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی تاکید می‌کند، زیرا آنها هنوز هم با تبعیض و خصومت/ ستیز روبرو هستند.»
حدود پنجاه هزار همجنسگرا در رژیم نازی به حبس محکوم شده بودند.
یادآوری جنایت‌هایی که در تاریخ علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی شده است و همچنین تلاش برای جبران خسارت از طریق اذعان به اشتباه، پرداخت غرامت و اعتراف به ارتکاب اشتباه باعث می‌شود تا به نه تنها تاریخ این جامعه به نسل‌های جدید یادآوری شود، بلکه کشورهای دیگر از مسیر مبارزه و آنچه که امروز اتفاق می‌افتد درس بگیرند و اشتباهات آن‌ها را تکرار نکنند.
یاد قربانیان نفرت و ستیز علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ در سراسر جهان گرامی باد و به امید روزی که مزار قربانیان این نوع جنایات را در ایران گلباران کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *