شعار و تداوم نفرت‌پراکنی علیه همجنسگرایان در تجمع مقابل سفارت فرانسه

پس از آنکه مجله فرانسوی «شارلی ابدو» برای کشیدن کاریکاتور از علی خامنه‌ای مسابقه‌ای با هشتگ #MULLAHSGETOUT راه‌اندازی کرد و به مناسبت  هشتمین سالگرد حمله تروریستی به دفتر این نشریه، برنده را معرفی و کاریکاتورها را منتشر کرد، وزارت امور خارجه ایران  با فراخواندن سفیر فرانسه و تعطیل کردن «مرکز ایران‌شناسی فرانسه در تهران» و برگزاری تجمعی در مقابل سفارت این کشور در تهران، این اقدام را تلافی کرد.

 طلاب و بسیجیان طرفداران حکومت ۱۸ دی ماه ۱۴۰۱ در مقابل سفارت فرانسه جمع شدن و با آتش زدن پرچم فرانسه و نوشتن  «خانه همجنسبازان» روی دیوار سفارت این کشور در تهران همجنسگرایان را هدف نفرت‌پراکنی قرار دادند. 

تسنیم خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران نوشت:«دیروز در تجمع مردمی محکومیت سیاست‌های ضد دینی دولت فرانسه و اقدام موهن مجله شارلی ابدو ، برخی از معترضان روی دیوار سفارت فرانسه نوشتند: خانه همجنسبازان»

روی دیوار سفارت جملات دیگری نیز نوشته شده است اما اینکه تسنیم این جمله را تیتر کرده و به آن پرداخته برای ما بسیار مهم است.

با اینکه پرچم آتش زدن و لگد مال کردن آن، سنتی ۴۴ ساله است اما تمرکز رژیم به روی تحقیرجامعه ال‌جی‌بی‌تی+ که در تمام این روزهای انقلابی آشکارا دست به مبارزه زده و حضوری چشمگیردر خیابانها داشتند، نشان از درک قدرت ما و ترس و لرزی‌ست که به جانشان افتاده است.

۱۳ دی‌ماه نیز به مناسبت کشته شدن قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی بهانه‌ای تازه برای بزرگ  شمردن حکومت پوشالی خود پیدا کرده بود و گروهی کوچک و چند نفره بیرون از مصلی تهران با رد شدن از روی پرچم‌ شش‌رنگ ال‌جی‌بی‌تی، قصد قدرت نمایی داشتند.

جمهوری اسلامی و نیروهای واپسگرایش روز به روز بیشتر به قدرت حضور و شجاعت جامعه رنگین کمانی پی می‌برند.

در سال‌هایی که جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایران شفاف و علنا روی حقوق خود پافشاری کرده و همواره تاکید بر سیاسی بودن نقض حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی می کنند، حکومت از سلاح تحریک جامعه علیه ما استفاده می‌کند، در اعتراضات اخیر، اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی ایران چه در شهرهای ایران و چه در سطح بین المللی حضور و مطالبه‌گری روشن و پر قدرتی داشته است. از این رو همانطور که همواره تاکید کردیم، حکومتی دموکراتیک در ایران ممکن نخواهد بود مگر با تضمین حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی و بیان روشن موضعش در مقابل چنین نفرت پراکنی و حمله به اعضای این جامعه. امید ما این است که در فردای سرنگونی این رژیم، تداوم دادخواهی و پیگیری مطالباتمان را با حضور در نهادهای تصمیم گیری و مشارکت در سیاست‌گذاری به همراه همین مردم، به پیش ببریم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *