جمع‌آوری امضا برای آزادی بی قید و شرط و لغو اتهامات علیه ساره

شش‌رنگ، ایلگا آسیا و ۵۵ سازمان بین‌المللی کمپینی جهت جمع‌آوری امضا برای آزادی بی قید و شرط ساره و همچنین لغو تمام اتهامات علیه او راه‌اندازی کرده‌اند.

این سازمان‌ها پیش‌تر نیز بیانیه‌ای با همین مطالبات تهیه و منتشر کردند. امید است با جلب حمایت بین‌المللی و ایجاد فشار علیه جمهوری اسلامی، جلوی روند ناعادلانه و ناروشن محکومیت ساره را بگیریم.

درمتن  توضیحات  جمع‌آوری امضا آمده است:

«در اکتبر ۲۰۲۱ زهرا صدیقی همدانی، فعال برابری جنسیتی معروف به ساره، در حالی که قصد عبور از مرز برای درخواست پناهندگی در ترکیه را داشت، توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دستگیر شد.

ساره متهم به عبور غیرقانونی از مرز و شرکت در مصاحبه با بی‌بی‌سی فارسی و صحبت درباره وضعیت افراد ال‌جی‌بی‌تی در اربیل عراق شده بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای ساره را به «ترویج همجنس‌گرایی، قمار، کلاه‌برداری و ترویج روابط نامشروع جنسی و انتشار آن‌ها در اینترنت.»  متهم کرد ولی هیچ مدرکی برای اثبات این اتهامات بی‌اساس از سوی سپاه ارائه نشد، اتهاماتی که می تواند منجر به مجازات سنگین و حتی اعدام  شود.

 گزارش ها حاکی از آن است که ساره به طور بالقوه از طریق اعمال شکنجه، از جمله سلول انفرادی و تهدید به اینکه دولت حضانت دو فرزندش را بر عهده خواهد گرفت، مجبور به اعتراف به این “جرایم” شده است.

برای همه ما روشن است که آنچه اتفاق افتاده است، روند دادرسی منصفانه  نیست، بلکه اجرای مجدد نمایشی آشنا برای بسیاری از ما که در فضای خفقان جمهوری اسلامی بزرگ شده‌ایم است. 

ساره به اتهامات واهی، خودسرانه دستگیر و مجبور به اعتراف اجباری شد. 

ما دستگیری و بازداشت ناعادلانه و ظالمانه ساره توسط سپاه پاسداران را به صراحت محکوم می کنیم و اتهامات «اشاعه فساد فی الارض» از جمله از طریق «ترویج همجنس گرایی» را محکوم می‌کنیم و خواستار عدالت، رفع تمامی اتهامات و آزادی فوری ساره از زندان ارومیه در ایران هستیم.

 

ما از شما می‌خواهیم که بازداشت ساره را نادیده نگیرید و این طومار را برای آزادی او امضا کنید.

این کمپین توسط 6Rang و ILGA Asia به همراه 55 سازمانی که این بیانیه را امضا کرده اند اداره می‌شود.»

از شما می‌خواهیم از کمپین جمع‌آوری امضا برای آزادی ساره حمایت کرده و این بیانیه را امضا کنید. 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *