پناهجوی ترنس در خطر دیپورت به ایران

مهسا حسن‌زاده، زن ترنس ساکن دنیزلی، و پناهجو در ترکیه، در تاریخ ۴ آگوست ۲۰۲۲ توسط پلیس امنیت ترکیه بازداشت و به کمپ استرداد در استان آیدین برای دیپورت به ایران منتقل شده است.

بر اساس اطلاعات یکی از نزدیکان او که در اختیار شش‌رنگ قرار داده است، مهسا روند تطبیق جنسیت را در ترکیه آغاز کرده است. این به این معنی است که مدارک هویتی ایرانی او مطابق با هویت جنسیتی او نیست. 

مهسا به دلیل مشکلاتی که پیامد هویت ترنس او و طرد شدن از سوی خانواده  و عدم امنیت اش در ایران، به ترکیه گریخته و  در ترکیه تقاضای پناهندگی کرده است، در صورت بازگردانده شدن به ایران می‌تواند در معرض خطری جدی  و دستگیری  توسط نهاد‌های دولتی ایران  و خشونت یا قتل توسط خانواده‌اش  قرار گیرد. 

از همراهان عزیز شش رنگ که در مورد کمپ آیدین اطلاعاتی دارند و یا امکان کمک به مهسا در این کمپ را دارند،  می‌خواهیم به ما پیام دهند.

از سازمان‌های حقوق بشری مستقر در ترکیه و نهادهایی که در حوزه ال‌جی‌بی‌تی فعالیت می‌کنند درخواست می‌کنیم با اطلاع رسانی و اعتراض به استرداد مهسا نسبت به نقض حقوق بشر او بی‌تفاوت نباشند و با امکانات خود برای جلوگیری از این اتفاق ما را یاری کنند. 

شش رنگ نامه‌ای به زبان ترکی تهیه و برای سازمان ها و نهادهای مرتبط در ترکیه ارسال خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *