قوانین جدید خانواده در کوبا تضمین ازدواج و فرزند‌پذیری زوج‌های همجنس با اکثریت آرا

مجلس ملی کوبا با یک به روز‌رسانی عظیم در قانون خانواده، راه را برای اجازه ازدواج همجنس‌گرایان، حقوق بیشتر زنان و افزایش حمایت از کودکان، سالمندان و سایر اعضای خانواده باز کرد.
این قانون جدید خانواده، که قرار است در ماه سپتامبر به تصویب برسد، ازدواج زوج‌های همجنس را قانونی می‌کند و همچنین به زوج‌های همجنس اجازه فرزندپذیری می‌دهد.


در مجمع این کشور  پس از بحث در جلسات اجتماعی، در اوایل سال جاری قرار به یک همه پرسی در ۲۵ سپتامبر گذاشته شد و سازمان دهندگان گفتند  که۶۲ درصد از شرکت کنندگان حمایت خود را اعلام کردند.
درحالی‌که مخالفان تغییر قوانین خانواده، بسیاری از کلیساها هستند اما اسکار مانوئل سیلورا، وزیر دادگستری، با ارائه کد برای رای گیری در مجلس ملی، گفت که این کد “عشق، محبت، مراقبت، حساسیت، احترام به دیگران و هماهنگی خانواده های ما” را ترویج می‌دهد.
قانون جدید ازدواج همجنس‌گرایان و اتحاد مدنی را قانونی می‌کند، به زوج‌های همجنس اجازه می‌دهد تا بتوانند کودک به فرزندخواندگی بپذیرند، تقسیم مساوی در مسئولیت‌های خانگی را ترویج می‌کند.
والدین به جای فقط «حضانت» فرزندان «مسئولیت» دارند و ملزم به «احترام به حیثیت و تمامیت جسمی و روحی کودکان و نوجوانان» خواهند بود.
کوبا همچنین در حال حاضر یکی از پیشتازان منطقه‌ای در زمینه حقوق زنان است.
زنان سرپرست تقریباً ۵۰ درصد خانوارها و ۶۰ درصد افراد متخصص را تشکیل می‌دهند، دسترسی رایگان به سقط جنین دارند و می‌توانند تا دو سال، مرخصی زایمان درخواست کنند.
ریتا آکوستا کروز و گابریلا آلفونسو، زوجی از هاوانا که سال‌ها با هم زندگی می‌کردند اما هرگز نتوانستند بچه‌دار شوند، گفتند: «ازدواج و فرزندخواندگی حق انسانی آنهاست و انتظارات آنها به عنوان یک خانواده برآورده شد.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *