خشک شدن دریاچه‌ی اورمیه و به گل نشستن کشتی اقلیت‌های جنسی و جنسیتی (فارسی و ترکی)

دومین دریاچه‌ی بزرگ آب شور جهان درحال خشک شدن است و در عواقب زیست محیطی خشک شدن این دریاچه و تبدیل شدن آن به صحرای نمک برای مردم ایران و به خصوص آذربایجان شک و تردیدی وجود ندارد.

اما تبدیل شدن دریاچه‌ی اورمیه به صحرای نمک علاوه بر عواقب زیست محیطی، عواقب انسانی و اجتماعی زیادی نیز با خود به همراه خواهد داشت. عواقبی که در درجه‌ی اول گروه‌های آسیب پذیر و حساس را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

یکی از عواقب اجتماعی این بحران زیست محیطی، پدیده‌ی مهاجرت از منطقه‌ی آذربایجان و در نتیجه‌ی این مهاجرت اجباری بحران‌های اتنیکی بعدی خواهد بود. در جغرافیایی که ذاتا به دلیل تبعیض‌های اجتماعی و اقتصادی آمار مهاجرت به شدت رو به افزایش است، این بار با اضافه شدن بحرانی دیگر و تشدید مشکلات اقتصادی ناشی از آن روز به روز به تعداد این آمار اضافه نیز خواهد شد.

بدیهی است بحران‌های اقتصادی به وجود آمده در این شرایط در وحله‌ی اول گریبان گیر گروه‌های حساس خواهد بود. چرا که در وضعیت بی‌کاری و بحران‌های اقتصادی در کشوری مانند ایران، شرایط به خصوص برای زنان و اقلیت‌های جنسی و جنسیتی که پیش‌تر نیز به سختی موفق به پیدا کردن کار بودند سخت‌تر نیز خواهد شد و این بار جزء اولین گروه‌هایی خواهند بود که کار خود را از دست خواهند داد.

بدیهی است در جامعه‌ی مردسالار و دگرجنسگرامحور ایران اولویت اشتغال با مردها خواهد بود و حتی شانس زیادی برای چانه زنی به گروه‌هایی مانند زنان و اقلیت‌های جنسی و جنسیتی که بدون آن نیز از حقوق چندانی برخوردار نیستند و به رسمت شناخته نمی‌شوند، نخواهد گذاشت.

خشک شدن دریاچه‌ی اورمیه، یعنی چالشی دیگر بر چالش‌های موجود در زندگی این گروه‌ها. از تبدیل شدن این دریاچه به صحرای نمک و بسته شدن دریچه‌ای دیگر به روی گروه‌های مورد تبعیض جلوگیری کنید.


اورمو گؤلونون قوروماسی و جینسی-جینسیتی آزینلیقلار گمیسی‌نین باتماسی

 

دونیانین ایکینجی بؤیوک دوزلو گؤلو قوروماق اوزره‌دیر و بو گؤلون دوز چؤلونه چئویرلمه‌سی‌نین اکولوژیک نتیجه‌لری ایران و خصوصی ایله آذربایجان اوچون قاچینیلمازدیر.

اما اورمو گؤلونون دوز چؤلونه چئوریلمه‌سی‌نین اکولوژیک نتیجه‌لری، اینسانی و سوسیال نتیجه‌لری ده برابرینده گتیرمکده‌دیر. بو نتیجه‌لر ایلک درجه‌ده حساس قوروپ‌لاری تاثیر آلتینا آلماقدادیر.

بو اکولوژیک بحرانین سوسیال نتیجه‌لریندن بیری، آذربایجان بؤلگه‌سیندن گؤچ ائتمک و بو زورونلو گؤچون نتیجه‌سینده اتنیکی بحران‌لارین یاشانیلماسی‌دیر. سوسیال و اکونومیک آیری-سئچکلیک‌لرین نتیجه‌سینده گؤچ استاتیستیکاسی‌نین ذاتا یوکسک اولدوغو بو بؤلگه‌ده، بو دفعه باشقا بیر بحرانین علاوه اولماسی و اکونومیک سیخینتیلارین چوخالماسی ایله داها دا چوخالاجاقدیر.

بو وضعیتده یارانان اکونومیک بحرانلار، ایلک درجه‌ده حساس قوروپ‌لاری تاثیر آلتینا آلاجاق‌دیر. ایران کیمین اؤلکه‌ده، ایش‌سیزلیک و ایقتیصادی بحرانلارین یاشاندیغی دؤنمده، داها اول ده ایش تاپماق اوچون چتینلیک چکن قادینلار و جینسی-جینسیتی آزینلیقلار، داها دا چوخ چتینلیک یاشاییب، موجود ایشلرینی ده الدن وئرمه ریسکی داشیان بیرینجی قوروپ‌لاردان اولاجاقلار.

آیدین‌دیر کی ایرانین آتاارکیل و هتروسکسوال اوداخلی توپلوموندا ایش اؤنجه‌لیغی ارکک‌لرده اولدوغونا گؤره، بو بحران اولمادان دا بیر چوخ حاقلاریندان محروم بوراخیلان و حقوقلاری‌نین رسمیته تانینمادیغی جینسی-جینسیتی آزینلیقلار و قادینلارین اؤزلرینی مودافیعه ائتمک شانس‌لاری بیله اولمایاجاقدیر.

اورمو گؤلونون قوروماسی، بو قوروپ‌لارین قارشی قارشی‌یا قالدیقلاری زورلوقلارا بیر زورلوق داها آرتماسی دئمک‌دیر. بو گؤلون دوز چؤلونه چئوریلمه‌سی‌نین و آیری-سئچکیلغا معروض قالان شخص‌لرین اوزونه باغلانان بیر باشقا پنجره‌نین قارشیسینی آلاق!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *