به«توصیه به اختفای هویت جنسی و جنسیتی» در پذیرش پناهجویی افراد کوییر پایان دهید

در خصوص تصمیم گیری خودسرانه مسئولین بررسی درخواست پناهجویی قربانیان آزار و شکنجه به دلیل گرایش جنسی و هویت جنسیتی تحت عنوان «توصیه به اختفای هویت جنسی و جنسیتی»، بخش کوییر حزب سبزها، سوسیال دموکرات و همجنسگرایان لیبرال آلمان، در بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف استفاده از این بند قانونی شدند.

در این بیانیه می خوانیم:

«سالانه هزاران نفر در آلمان به دنبال حفاظت در مقابل  تبعیض و آزار و اذیت به دلیل گرایش جنسی و یا هویت جنسیتیشان به آلمان پناه می‌آورند. در آلمان و اروپا این‌ها دلایل معتبری برای پناهندگی هستند.

با این وجود بسیاری از این افراد به دلیل تصمیم و قضاوت تصمیم‌گیرندگان در اداره فدرال امور مهاجرت و پناهجویی (بامف) از این حمایت محروم می‌شوند. چون یا آن‌ها را باور نمی‌کنند و یا انتظار دارند زندگی محتاطانه یا مخفیانه را در کشور خود ادامه دهند.

با وجود اینکه دادگاه عدالت اروپا، در سال ۲۰۱۳ به کارگیری این بند و را غیرقانونی اعلام کرده و تاکید کرده است اشاره به گرایش جنسی بخش مهمی از هویت یک فرد است که نباید مجبور به سرکوب آن باشند، اما بامف با به کارگیری این بند هنوز تعداد زیادی از پناهجویان کوییر را از بهره‌مندی از داشتن زندگی امن در آلمان محروم می‌کند. 

لازم به ذکر است این بند سال ۲۰۲ردر قانون اساسی فدرال هم تصویب گردید.

ائتلاف چراغ راهنما «احزاب سبزها، سوسیال دموکرات‌ها و دموکرات آزاد آلمان» در توافقنامه ائتلافی خود اعلام کردند که رویه های پناهندگی قربانیان آزار و شکنجه را با توجه به ارزیابی احتمال آزار و شکنجه پس از بازگشت بررسی خواهند کرد. 

ما از ائتلاف چراغ راهنمایی می خواهیم که این اطلاعیه را عملگرایانه پیگیری کند و هر چه سریعتر به استفاده از این بند خاتمه دهد!»

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *