اخراج تبعیض‌آمیز پناهجویان همجنسگرا در آلمان

اشپیگل، رسانه‌ی آلمانی،  در آستانه روز جهانی پناهنده، گزارشی را مبنی بر امکان اخراج پناهجویان همجنسگرا به کشورهایی که همجنسگرایی در آن‌ها با مجازات‌هایی از زندان تا اعدام وجود دارد، منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش،  اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان درخواست پناهندگی شماری از همجنسگرایان را به بهانه اینکه می‌توانند گرایش جنسی خود را در کشورشان پنهان نگه دارند، رد کرده و خطر بازگرداندن آن‌ها را تهدید می‌کند.

 این اتفاق در حالی رخ داده  که شماری از این پناهجویان در آلمان ازدواج کرده و یا در آستانه ازدواج بودند و همجنسگرایی در کشورشان با خطر آزار و اذیت و حتی مجازات مرگ روبروست.

مقام‌های آلمان ظاهرا بر این باورند که همجنسگرایانی که می‌توانند گرایش جنسی خود را در کشورشان پنهان نگه دارند، می‌توانند به کشورشان بازگردانده شوند و این تصمیم حتی شامل پناهجویانی از کشورهای پاکستان و ایران نیز می‌شود. 

یکی از مدیران انجمن لزبین‌ها و گی‌های  آلمان به اشپیگل می‌گوید: «این ارزیابی اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان (بامف) ظالمانه و مغایر با قوانین اروپا است چرا که گرایش جنسی، بخشی از هویت انسان است و نمی‌توان آن را در هراس از آزار و اذیت، پنهان نگه داشت.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *