در مرگ سارا حجازی‌‌ها همه نفرت‌پراکنان علیه افراد ال‌جی‌بی‌تی سهیم هستند

امروز سالروز مرگ خودخواسته سارا حجازی، کوییر فمینیست لزبین مصری است. سارا  که به دلیل برافراشتن پرچم رنگین‌کمانی در کنسرت «مشروع لیلی» بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود و دو سال  پیش در کانادا به زندگی خود پایان داد.

 


او در نامه‌ای که از خود به جای گذاشته بود نوشت: «به خواهرانم: سعی کردم نجات پیدا کنم؛ ولی شکست خوردم، مرا ببخشید! به دوستانم: تجربه سختی بود، من ضعیف‌تر از آنم که مقاومت کنم، مرا ببخشید! به جهان: بیش از حد نامهربان بودی اما من می‌بخشم!»
سارا حجازی در سال ۲۰۱۷ در کنسرت باند «#مشروع_لیلا»، یک گروه موسیقی پیشرو لبنانی، که خواننده آن #همجنسگرا بود، در شهر قاهره مصر پرچم رنگین‌کمان را برافراشته بود و پس از آن دستگیر شده بود.
سارا حجازی، در زندان شکنجه و #آزار_جنسی را تجربه کرده بود.  به خاطر برافراشتن این پرچم دستگیرو  شکنجه شد، کار خود را از دست داد و مجبور شد در تبعید زندگی کند.
او در مصاحبه‌ای در رابطه با برافراشتن پرچم رنگین کمانی را نشانه‌ای از همبستگی خوانده بود و گفته بود: « من این کار را به خاطر سکسوالیتی خودم انجام دادم، من خودم را، در جامعه ای که از هر چیزی که در هنجار نگنجد متنفر است، توضیح دادم». در  مرگ سارا حجازی‌‌ها همه نفرت‌پراکنان علیه افراد ال‌جی‌بی‌تی سهیم هستند، اما حکومت مصر که با جرم انگاری فعالیت ال جی بی تی این نفرت را روی سارا حجازی‌ها اعمال می‌کند بیش از دیگران مسئول است، چنانچه جمهوری اسلامی و تمام حکومت‌هایی که زیست ال جی بی تی را جرم‌انگاری می‌کنند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *