ابراز نگرانی جامعه ال‌جی‌بی‌تی عراق در پی بیانیه همجنسگراستیزانه مقتدی صدر

فعالین اقلیت های جنسی و جنسیتی عراق در پی اظهارات همجنسگرا ستیزانه مقتدی صدر، از افزایش خشونت علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی اظهار نگرانی کردند. 

مقتدی صدر، از تاثیرگذارترین مراجع شیعه عراق در بیانیه‌ای که در حساب توییتر خود منتشر کرده بود،  ویروس آبله میمون را ویروس همجنسگرایان خوانده و از مردم دعوت کرد تا به جستجوی افراد مبتلا در میان مردان همجنسگرا و دوجنسگرا بپردازند.

 او نوشت: «من از آنها [همجنس‌‌گرایان] می‌خواهم که توبه کنند»، سپس خواستار لغو قوانین حمایت از همجنس‌گرایان شد و علت آن را «حفاظت از بشریت در برابر همه‌گیری آبله میمون‌ یا آنچه ما آبله همجنس‌گرایی می‌نامیم» عنوان کرد.

او همچنین پیشنهاد داده تا در تقویم روزی برای مقابله با جامعه ال‌جی‌بی‌تی تعیین شود. 

مقتدی صدر در زمان همه‌گیری کرونا نیز دست به نفرت‌پراکنی علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی زد و این بار هم برای استفاده از این فرصت بیکار ننشست. در عراق نیز نه تنها قوانین مجازات‌هایی را علیه جامعه ال‌جی‌بی تی در نظر گرفته است بلکه طرفداران و مریدان افرادی مانند صدر دست به اقدامات خودسرانه برای اجرای قوانین اسلامی می‌زنند.

هرچند بیانیه این مرجع مرتجع شیعه از توییتر به دلیل نقض قوانین این پلتفرم حذف شد اما فعالین این حوزه معتقدند اظهارات او تاثیر خود را در جامعه‌ای مانند عراق خواهد گذاشت. نفرت پراکنی و تحریک همجنسگراستیزی در جامعه برای سرکوب جامعه ال‌جی‌بی‌تی از سلاح‌های همیشگی رهبران مذهبی عقب مانده  است. مواردی که نمونه‌ی آن را در زمان همه‌گیری کرونا نیز در ایران مشاهده کردیم.

افزایش آگاهی عمومی و مقابله با نشر اطلاعات غلط یکی از راه‌های بی‌اثر یا حداقل کم‌اثر کردن چنین تحریکات خطرناکی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *