گردهمایی علیه پخش بروشورهای نفرت‌پراکن در اسکی‌شهیر

بعد از پخش بروشورهایی با دستوربه کشتن، سنگسار کردن و به آتش کشیدن افراد ال‌جی‌بی‌تی در اسکی‌شهیر ترکیه توسظ گروهی ناشناس، سازمان‌های «کیزیل اقیانوس ال‌جی‌بی‌تی‌آي+ اسکی‌شهیر»، «مجلس‌های ال‌جی‌بی‌تی‌آی+» و «کمسیون ال‌جی‌بی‌تی‌آي+ حزب کارگر ترکیه» نشست خبری برگزار کرده و در آن اعلام کردند «در مقابل کسانی که می‌خواهد ما را بترسانند و در خانه‌هایمان حبس کنند مبارزه‌مان را ادامه خواهیم داد».
 
در این نشست خبری همچنین به لغو سرخود نشست‌ها و مراسم‌های فضاهای باز و سرکوب سیستماتیک جامعه‌ی ال‌جی‌بی‌تی‌آی+ توسط فرمانداری این شهر اعتراض شد و پلاکاردهایی با مضمون «ال‌جی‌تی‌آی+ ها را نه بلکه کسانی را که به قتل اعضای این جامعه تشویق می‌کنند را ممنوع کنید» برافراشته شد.
 
گفته می‌شود فرمانداری اسکی‌شهیر که قبلا هم دستور لغو فستیوال موزیک را داده بود در پخش این بروشورها بدون اسم و امضاء با اشاره به منابع اسلامی فراخوان قتل افراد ال‌جی‌بی‌تی‌+ تاثیر داشته است.
 
در این بروشورها اسم وب سایت «لیواتا» واقع در شهر کنیا به چشم می‌خورد. همچنین جملاتی از محمد، پیامبر مسلمانان هم در آن آمده است، روایتی از عالم اسلامی به اسم ابن عباس به چشم می‌خورد که در آن آمده است: «هر کس که کاری همچون کار قوم لوط انجام داد (لواط) هر دو را بکشید»
 
در این کتابچه با سند نشان دادن نگرش برخی از علمای اسلامی نسبت به جامعه‌ی ال‌جی‌تی‌آی+ آمده است.
 
تاکنون خبری در جهت اقدامات پلیس در جهت جلوگیری این اتفاق و پیدا کردن عوامل منتشر نشده است. با توجه به شرایط چند سال اخیر برای جامعه ال‌جی‌بی‌تی در ترکیه، نه تنها نیروهای پلیس از افراد ال‌جی‌بی‌تی محافظت نمی‌کنند بلکه در خشونت و فشار به این جامعه نیز نقش فعالانه دارند.
 
اگر در اسکی شهیر زندگی می‌کنید به ما بگویید تجربه شما چه بوده است؟
منبع: ائورنسل
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *