نخستین سیاستمدار آشکارا همجنسگرا چه کسی بود؟

احتمالاً برخی از شما با نام هاروی برنارد میلک (Harvey Bernard Milk) به واسطه فیلم زندگی او به همین نام که در سال ۲۰۰۸ ساخته شد و شان پن در آن ایفای نقش کرد آشنا هستید.

 

 

این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی شد و همچنین بار دیگر داستان زندگی میلک و شهادت او در راه عدالت اجتماعی را بر سر زبان‌ها انداخت و سبب شد در سال ۲۰۰۹ مدال آزادی ریاست جمهوری را به وی اهدا کنند.

هاروی میلک در ۲۲ می ۱۹۳۰ در نیویورک متولد شد و تا دهه جنجالی ۶۰ گرایش جنسی خود را پنهان نگه داشت. اما شرایط آن زمان آمریکا و همجنسگراستیزی موجود در جامعه بسیاری از اعضای خانواده رنگین‌کمانی را وادار کرد آشکارسازی کنند و خودشان برای آزادی و حقوقشان بجنگند. میلک نیز وارد عرصه سیاست شد و نام او با «نخستین سیاستمدار آشکارا همجنسگرا» که به مقامی دولتی در سانفرانسیسکو کالیفرنیا (۱۹۷۷) منسوب شد، گره خورده است.

وی در ۲۷ نوامبر ۱۹۷۸ در ۴۸ سالگی به قتل می رسد.

اما جالب است بدانید در واقع دو زن آشکارا همجنسگرا سیاستمدار از لحاظ زمانی بر میلک تقدم داشته‌اند. یکی از آنها الین نوبل (Elain noble) است که در نوامبر ۱۹۷۵ به عنوان عضوی از مجلس نمایندگان ماساچوست انتخاب می‌شود و اولین فرد همجنسگرایی است که به یک مجلس قانونگذاری ایالتی راه می‌یابد.

 و دیگری کتی کوزاچنکو (Kathy Kozachenko) است که پیش از نوبل و میلک٬ در آپریل ۱۹۷۴ به عضویت شورای شهر آن آربر واقع در ایالت میشیگان انتخاب می‌شود و منصبی دولتی دریافت می کند.

پس نخستین اوست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *