نقض حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی برای حضورش در جام جهانی قطر

علی رغم اینکه اعتراض سازمان ایلگا و دیگر سازمان‌های مدافع حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در سطح جهانی و نهادهای ورزشی، که پیش‌تر به برگزاری مسابقات جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قطر اعتراض کرده بودند اما، مقامات مسئول برگزاری جام جهانی در قطر در مصاحبه مطبوعاتی تضمین کردند در طول مسابقات، استانداردهای جهانی برای حضور جامعه ال‌جی‌بی‌تی رعایت خواهد شد.

۳ آوریل اما، عبدالعزیز عبدالله الانصاری مقام اجرایی جام جهانی قطر طی مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس، حضور افراد ال‌جی‌بی‌تی را در طول مسابقات شرایطی خواند و گفت: «حضور هواداران همجنسگرا در کشور قطر مانعی ندارد اما آنها اجازه هیچ گونه فعالیت تبلیغی را ندارند و اگر هواداری نماد یا پرچم خود را به اهتزاز درآورد، آن را از او خواهیم گرفت و این کار را صرفا جهت حفاظت این هوادار انجام می‌دهیم نه توهین به او، زیرا ممکن است در غیر این صورت دیگر هواداران به او حمله کنند.

 یک فرد همجنس‌گرا می‌تواند فوتبال‌ها را در قطر تماشا کند اما برای نمایش گرایش‌های خود نباید به قطر بیاید و به کل جامعه توهین کند

لازم به ذکر است که در میانه کارزار سود سرمایه و منافع مالی، باری دیگر تمام قول و قرارهای گذاشته شده، به کناری رفته و صاحبان سرمایه پیروز میدان شدند.

همجنسگرایی در قطر می‌تواند مجازاتی تا اعدام داشته باشد.عبدالعزیز عبدالله الانصاری ضمن منت گذاشتن بر سر خانواده ال‌جی‌بی‌تی گفت:« به هواداران همجنسگرا اطمینان می‌دهم که نه تنها حضور آن‌ها در قطر، خطری برایشان ایجاد نخواهد کرد و تحت پیگرد قرار نخواهند گرفت، بلکه می‌توانند با یکدیگر اتاق بگیرند اما، ما نمی‌توانیم  برای یک اقلیت قوانین را تغییر دهیم. نمی‌توانیم برای ۲۸ روزِ جام جهانی، در دین تغییری ایجاد کنیم.»

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *