بوسه‌ها و موفقیت‌های افراد ال‌جی‌بی‌تی، روی فرش قرمز اسکار ۲۰۲۲ ، شور و غوغایی به پا کرد

انتخاب بهترین بازیگر نقش مکمل زن  که آشکارا همجنسگراست و حمایت‌های بسیاری از خانواده ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌+ که در اسکار ۲۰۲۲ اتفاق افتاد، سیگنال روشنی را به استودیوهای هالیوود و سراسر جهان فرستاد، که کوییر بودن نمی‌تواند به هیچ‌وجه مانعی برای موفقیت یک فیلم سینمایی باشد و این امر مهمی‌ست که باید جشن گرفته شود.

آریانا دبوس هنرپیشه فیلم “داستان وست ساید” به عنوان اولین زن سیاه که آشکارا کوییر است، برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد و اسم خود را در تاریخ ثبت کرد.

آریانا روی صحنه گفت:«”خواب ها واقعا تعبیر می‌شوند.”به شما قول می‌دهم: واقعاً جایی برای ما وجود دارد.»

کریستن استوارت که به همراه نامزدش دیلن مایر به روی فرش قرمز رفت، قبل از ژست گرفتن برای مطبوعات، با یه بوسه کوچولو فرش قرمز و فضای مجازی را حسابی بهم ریخت.

واکنش بسیاری در فضای مجازی، به کوتاه  و سریع بودن این بوسه به وجود آمد، اما برای مخاطبان کوییر، دیدن افراد ال‌جی‌بی‌تی و لحظه‌هایی هر چند کوچک، بدون هیچ نشانه‌ای از شرم، احساس غرور و افتخار ایجاد می‌کند.

جسیکا چستین که برنده بهترین بازیگر زن اسکار۲۰۲۲ شد، از سخنرانی خود برای محکوم کردن لایحه متعصبانه  “نگو همجنسگرا” در  فلوریدا استفاده کرد.


البته دیشب تنها جسیکا نبود که به این لایحه واکنش نشان داد اینواندا سایکس که آشکارا یک زن لزبین است، یکی از سه نفر از مجریان برنامه اسکار بود که در مونولوگ افتتاحیه درباره این لایحه شوخی کرد و گفت:«امشب یک شب عالی خواهیم داشت.” و برای شما مردم فلوریدا، ما یک شب سرشار از همجنسگرایی خواهیم داشت.» و به همراه دیگر همراهانش، ایمی شومر و رجینا هال‌سپس کلمه “گی” را چندین بار تکرار کردند.

بوسه کریستین و  دیلن تنها بوسه زیبا فرش قرمز نبود.

نیسی نش نیز با همسرش جسیکا بتس  در مراسم اسکار حاضر شدند و روی فرش قرمز بوسه ای دلچسب به نمایش گذاشتند.

 الیوت پیج نیز که از سال ۲۰۲۰ به عنوان یک فرد ترنس آشکارسازی کرده بود، در مراسم اسکار با یک لباس تاکسیدو مشکی حضور پیدا کرد و برای اهدای جایزه بهترین فیلمنامه اورجینال به روی صحنه رفت و بار دیگر قلب طرفدارانش را تسخیر کرد.

 

با آغاز این بهار پرافتخار، در ادامه سال ۲۰۲۲ آرزوی سالی پر از خوشحالی، موفقیت، شکوه و غرور برای خانواده ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌+ داریم.

تصور اینکه چنین اتفاقاتی در جشنواره‌های سینمایی و هنری در ایران بیفتد بسیار هیجان‌انگیز است. به امید روزی که هنرمندان ال‌جی‌بی‌تی دست در دست هم به میزبانی و یا اداره این جشنواره‌ها بپردازند و روایاتمان بدون سانسور و حذف بر پرده‌های سینما نقش ببندد.

1 پاسخ
  1. پریا
    پریا گفته:

    چه لایحه وحشتناکی، من امروز تازه فهمیدم و راجع بهش بیشتر خوندم. واقعا که دردناکه در کشوری با ادعای دموکراسی و در این زمان چنین اتفاقاتی می‌افته و رای هم میاره. یاد لوایح مجلس ایران افتادم. چه تلخ!
    ممنون از شما برای تلاش‌هاتون.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *