خودکشی ریبوار ابراهیمی شهروند ترنس کورد

ریبوار ابراهیمی، شهروند ترنس ساکن مریوان به دلیل «مخالفت شرعی با دریافت مجوز جراحی تطبیق جنسیت» با مصرف قرص افزیش تپش قلب به زندگی خود پایان داد.

ماکی، کنشگر کورد حوزه ال‌جی‌بی‌تی و از همراهان ما برای مخاطبین شش‌رنگ در مورد این اتفاق تلخ نوشته است:

“امروز خبر خودکشی یک شهروند ترنس در مریوان در رسانه‌ها منتشر شد. ریبوار ابراهیمی، ۲۰ ساله و ساکن مریوان، یک ترنس کرد و یکی دیگر از قربانیان سیستمی بود که خانواده ال‌جی‌بی‌تی را به رسمیت نمی‌شناسد.

 زمانی که خبر خودکشی این ترنس را در رسانه‌ها دیدم، با خودم  فکر کردم چند ترنس مانند ریبوار به دلیل ابتدایی ترین حقوق یک انسان به دلیل مخالفت با اخذ تایید مجوز شرعی عمل  تطبیق جنسیت دست به پایان دادن زندگی خود می‌زنند؟

می دانم در آن مملکت هستند هنوز ریبوارهایی که یا به دست خانواده کشته شده‌اند و یا آنقدر فشار جامعه و محیط زیاد بوده که خود دست به این کار می‌زنند.

بیایید فریاد بزنیم و صدای زنان و مردان ترنس کرد باشیم تا بلکه روزی هیچ ال‌جی‌بی‌تی به خاطر گرایش جنسی خود نه تنها در کردستان در هیچ جای جهان به خاطر تبعیض و ظلم اقدام به خودکشی نکند.

در گفتگویی که با یکی از دوستان ریبوار داشتم وی با اندوه در خصوص خبر خودکشی ریبوار گفت:

«ریبوار بسیار مهربان و قابل اعتماد بود، عقاید مذهبی تحمیلی از طرف خانواده برای اون باعث افسردگی مزمن شده و حالت سردرگمی و فشار روانی احساس می‌کرد.»

پدر و مادر ریبوار به مدت یک سال است که از هم جدا شده‌اند، در یکسال اخیر در قسمت بوفه باشگاه بدنسازی و شیرینی سرای مشغول به کار بود.

به گفته دوست نزدیک ریبوار او با قرص های افزایش تپش قلب در تاریخ ۱۸ بهمن ماه به زندگی خود پایان داد.”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *