دفتر حمایت از پناهندگان اروپا در مشورت با ششرنگ سیاست‌های کلی قبول پناهندگان ال‌جی‌بی‌تی از ایران را به دولت‌های عضو این اتحادیه ابلاغ کرد

این گزارش که به اداره اروپایی حمایت از پناهجویان ارائه شده است، در نقد سیاست عدم پذیرش پناهجویان ال‌جی‌بی‌تی ایرانی توسط دولتهای اروپایی است. شش رنگ که وظیفه خود را ایجاد تغییر و رشد آگاهی در بین جامعه ال جی بی‌تی، خانواده‌هایشان و نهادهای مرتبط با آموزش و درمان در ایران قرار داده است، با فعالیت مستمر و تهیه گزارشات معتبر در مورد وضعیت حقوقی جامعه ال‌جی‌بی‌تی از زوایای گوناگون، عملا گام تعیین کننده‌ای در سیاست حمایتی از پناهجویان ایرانی متعلق به این جامعه برداشته است.


امروز می‌بینیم با وجود اینکه هیچگاه ادعا نکرده ایم که کار پناهجویی را از وظایف خود می دانیم، اما موفقیت عظیمی در نقد روند کنونی سیاست پناهندگی این دولت ها، با تکیه بر فعالیت های شش رنگ شاهدیم. در این بخش هم نه به عنوان یک سازمان خدماتی، بلکه به عنوان مجموعه و تشکلی که برای ایجاد تغییرات بنیادی و ماندگار تلاش می کند وارد عرصه شده و توانستیم نقش سازنده ای ایفا کنیم.
شش رنگ و همه کسانی که در انجام این تحقیقات به ما اعتماد کردند و روایتشان را در اختیارمان گذاشتند، حق دارند این موفقیت بزرگ را به کل جامعه ال‌جی‌بی‌تی تبریک بگویند.

این گزارش قطعا توسط سیاستمداران دیگر در حوزه مسائل ایران نیز خوانده و مورد استناد قرار خواهد گرفت. از این جنبه امیدواریم که در مناسبات با دولت ایران، به نقض گسترده حقوق جامعه ال‌جی‌بی‌تی، توجه کرده و نگذارند حکومت ایران در هیاهوی تبلیغاتی و دیپلماسی انکار و دروغ خود، از پاسخگویی در این حیطه رهایی یابد.
اگر پناهجو در کشورهای اتحادیه اروپا هستید، این گزارش را در اختیار وکیلتان، کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگی و یا اداره مربوطه قرار دهید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *