هک کردن کانال تلگرام ساره توسط اطلاعات سپاه پاسداران

در روزهای گذشته، عکس پروفایل کانال تلگرامی ساره، توسط سپاه پاسداران تغییر کرده و پیام «حفاظت از کیان خانواده خطر قرمز پاسداران گمنام امام زمان عج‌الله تعالی فرج الشریف در سازمان اطلاعات سپاه است» در آن منتشر شده است. 

ساره  ۵ آبان ۱۴۰۰ هنگام عبور از مرز و رفتن به ترکیه به اتهام «مصاحبه با بی‌بی‌سی و خروج غیر قانونی» دستگیر شده و همچنان در زندان ارومیه به سر می‌برد. پیش از این اتهامات دیگری همچون «تشکیل باند قاچاق دختران و حمایت از همجنسگرایی» در رسانه‌های وابسته به حکومت مطرح شده بود که فعلا به نظر می آید از آنجایی که هیچ مدرکی دال بر این اتهامات نیافته اند از طرح مجدد آن لااقل موقتا صرف نظر کرده اند.

 او که ساکن کردستان عراق بوده‌ است،  برای فرار به ترکیه و نجات خود مجبور شده بود در بخشی از مسیر از مرزهای ایران عبور کند. ساره  با توجه به شرایط موجود و احتمال دستگیری هنگام عبور از مرز، ساعاتی قبل از رفتن به سمت ترکیه، با شفافیت و شجاعت،  ویدئوهایی تهیه کرده و برای یک فرد معتمد خود، فرستاده بود  تا در صورت دستگیری، صدایش را به گوش رسانه‌ها و سازمان های حقوق بشری برساند.  این ویدیوها توسط شش رنگ منتشر شد.

 

با خبر شدیم خانواده ساره و فرزندانش، پس از تلاش‌های بسیار و فشارهای رسانه‌ای موفق به ملاقات حضوری با او شده و به تازگی برای وی وکیلی اختیار کرده اند.

 

دسترسی به شبکه‌های اجتماعی ساره توسط سپاه پاسداران

 

عکس و پیامی که در کانال تلگرامی ساره منتشر شده‌است حاکی از دسترسی نیروهای سپاه به حساب کاربری اوست. این اقدام نشان‌دهنده آن است که یا با هک کردن اطلاعات ساره و یا تحت فشار قرار دادن و زور اطلاعات حساب‌های شبکه‌های اجتماعیش را از او گرفته اند. این اتفاق جدیدی نیست و قبلا هم نیروهای سپاه به هک و انتشار این تصویر در حساب‌هایی با فعالیت‌های مربوط به جامعه ال‌جی‌بی‌تی متوسل شده‌اند.

 

پیام چنین اقدامی ایجاد رعب و وحشت در جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در ایران و محدود کردن فعالیت و آگاهی رسانی این افراد در شبکه‌های اجتماعیست.  در عین حال چنین اقدامی میزان هراس آنها از حضور ما در شبکه‌های اجتماعی را نمایان کرده  و مجددا لزوم رعایت مسائل امنیتی را به ما یادآوری می کند. این اقدام، ستیز فعالانه نیروهای جمهوری اسلامی با جامعه ال‌جی‌بی‌تی را تحت عناوین مختلف مانند حفظ کیان خانواده نیزنشان می‌دهد.

 

آن‌ها می خواهند ما از صحبت کردن در مورد تجربه زیست و حقوقمان بترسیم و سکوت کنیم، اما اگر قواعد بازی را خوب رعایت کنیم هم می‌توانیم در شبکه های اجتماعی فعال باشیم  و ابراز همبستگی و اعلام مبارزه کنیم و هم نیروهای جمهوری اسلامی نمی توانند به ما صدمه‌ای بزنند.
ما از همه کسانی که در تماس با ساره، اطلاعاتی را برای وی فرستاده و با وی درتماسی بوده اند که می تواند لو رفتن این اطلاعات برایشان ایجاد خطر کند می‌خواهیم که اقدامات لازم برای امنیت خود را انجام دهند.

 اگر ما رعایت موازین امنیتی که مانع شناسایی ما برای این نهادهای سرکوبگر شوند را رعایت کنیم، می‌توانیم همچنان در دل این نهادهای مخوف ترس ایجاد کنیم. واقعیت این است که آنها ترسیده‌اند. با وجود دستگاه مخوف و منابع مالی تسلیحاتی‌شان، از ما، جوانانی که فقط برای جهانی بهتر و به رسمیت شناخته شدن هویت جنسی و جنسیتی مان و برای ابراز عشقمان می‌نویسیم، می‌ترسند.
ما ضمن محکوم کردن این اقدامات، تلاش‌های خود را برای توقف این اقدامات و برای آزادی ساره و همه زندانیانی که به دلیل گرایش جنسی و هویت جنسیتی خود در زندان هستند، ادامه می‌دهیم و از همه سازمان های حقوق بشری نیز می خواهیم در این مورد تلاش کنند. ما از همه  خانواده‌ها می‌خواهیم که در حمایت از فرزندانشان کوتاهی نکنند و اخبار این فشار و تهدیدها را برای ما ارسال کنند تا اینان نتوانند در سکوت خبری، و در فشار دوران بازجویی، برای ما پرونده سازی کرده و حق دفاع قانونی‌مان  را از ما سلب کنند.

 

شش‌رنگ (شبکه لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی)

۱۲ ژانویه ۲۰۲۲ مصادف با  ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *