حمایت لیدی‌گاگا از جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو ایتالیا: «شما قوی و شجاع هستید»

لیدی گاگا خواننده دوجنسگرا پس از رد  قانون جرم انگاری خشونت علیه افراد ال‌جی‌بی‌تی‌کیو در سنای ایتالیا  در ماه اکتبر امسال، حمایت خود را از جامعه اقلیت‌های جنسی و جنسیتی ایتالیا نشان داد.

او بعد از دیدن فیلمی از تظاهرات طرفداران ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌پلاس ایتالیا که در آن معترضان آهنگ “Born This Way” او را خواندند، با حضورش در برنامه ایتالیایی “هوا چطوره؟” در این‌باره صحبت کرد و گفت:«می‌خواستم به جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌پلاس ایتالیا بگویم که شما شجاع‌ترین، مهربان‌ترین و سخاوتمندترین هستید و باید به هر قیمتی از شما مانند همه انسان های روی زمین محافظت شود. من به نوشتن موسیقی برای شما و مبارزه برای شما ادامه خواهم داد.»

الساندرو زان سیاستمدار دموکرات ایتالیا و فعال حقوق ال‌جی‌بی‌تی در پاسخ به سخنان لیدی گاگا در مورد این لایحه، در توییتر نوشت: «بله، لیدی گاگا، جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌کیو‌پلاس ایتالیا قوی و شجاع است. بیشتر از جامعه‌ای که هنوز غرق در نفرت است، بیشتر از سناتورهایی که پشت یک رأی مخفی پنهان شده‌اند و ما تا زمانی که این نبرد پیروز نشود تسلیم نخواهیم شد. از حمایت شما متشکرم.»

این قانون که به دلیل تهیه و ارائه توسط الساندرو زان، به لایحه «زان» معروف است،  در سال ۲۰۲۰ توسط مجلس عوام ایتالیا تصویب شد اما در ماه اکتبر ۲۰۲۱، سنای ایتالیا در یک رای گیری غیرعلنی به آن رای منفی داد تا از بحث بیشتر در مورد این لایحه برای شش ماه آینده جلوگیری کند. فعالین اکنون نگران هستند که تصویب این قانون قبل از انقضای قوه مقننه در سال ۲۰۲۳ غیرممکن باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *