احضار و بازجویی به اتهام تبلیغ همجنسگرایی

به نقل از ایران وایر، به گزارش شایا گلدوست، آریا (اسم مستعار)  یکی از اعضای جامعه  ال‌جی‌بی‌تی به دلیل فعالیت در صفحه اینستاگرامش احضار و مورد بازجویی قرار گرفته است.

آریا می‌گوید او  با اتهاماتی مانند، پست‌ها و استوری‌های سیاسی، مسیحی‌ بودن و داشتن کتاب انجیل، اسلام‌ستیزی، تحریف دین اسلام و به اصطلاح آن‌ها تبلیغ «همجنسبازی» روبه‌رو است.

او می‌گوید سوالاتی از قبیل «با چه کسانی همکاری داری؟» از او پرسیده شده است و به دلیل دنبال کردن فعالین این حوزه او را برای همکاری احتمالی با گروه‌های خارج از ایران با رویکرد سیاسی مورد بازخواست قرار داده‌اند.

 فعالیت آریا شخصی و محدود به صفحه اینستاگرامش بوده اما سوال در مورد ارتباط احتمالی او با گروه‌های خارج از ایران نشان از نگرانی نیروهای امنیتی در تشکل یابی گروه های تحت تبعیض، بالا بردن سطح آگاهی و جدیت در مطالبه‌گری اقلیت‌های جنسی و جنسیتی‌ست. 

نیروهای امنیتی به تاثیر افزایش آگاهی افراد جامعه و پذیرش حقوق اقلیت‌های جنسی و جنسیتی پی برده‌اند، به همین دلیل است که از طرق مختلفی مانند ارتباط گیری با افراد ال‌جی‌بی تی در فضای مجازی، طرح سوال های گوناگون جهت شناسایی و کشف هویت کاربران ال‌جی‌بی‌تی مانند محل تحصیل، محل زندگی، سن، رشته تحصیلی، شغل و سوالاتی از این قبیل به شناسایی و بازداشت و تحت فشار قرار دادن این افراد برای پایان دادن به فعالیتشان یا تشویق به همکاری با نیروهای امنیتی و افشای هویت افراد ال‌جی‌بی‌تی می‌کنند. 

ما توصیه می‌کنیم برای حفظ امنیت در فضای مجازی، در درجه اول خودمان نکات امنیتی را رعایت کنیم و فعالیت آشکارا با اسم و مشخصات حقیقی از مواردیست که اکیدا باید از آن دوری کنیم. 

پیش‌تر در شش‌رنگ در مورد نکات امنیتی مطالبی تهیه و منتشر کرده ایم، همچنین برای پی بردن به نحوه شناسایی و ارتباط گیری نیروهای امنیتی حتما لایو شادی امین را مشاهده کنید.

فراموش نکنید که تاکید روی حفظ امنیت اقلیت‌های جنسی و جنسیتی به معنی خودداری آن‌ها از فعالیت نیست بلکه باید راه صحیح و کم‌خطر آگاهی‌رسانی و فعالیت را پیش بگیریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *