امن کردن محیط درمانی برای افراد ال‌جی‌بی‌تی – هفته آگاهی رسانی در مورد افراد ترنس

امروز آخرین روز از هفته آگاهی‌رسانی در مورد افراد ترنس است. در این هفته تمرکز بر اطلاع رسانی در مورد تبعیض‌هایی که افراد ترنس با آنها روبه رو هستن، آموزش در مورد حقوق افراد ترنس و وظیفه هرکدام از ما برای به رسمیت شناختن این حقوق بیشتر است.

در ایران با وجود قانونی بودن جراحی تطبیق جنسیت اما توجهی به نیازها و حقوق افراد ترنس قبل و بعد از پروسه ترنزیشن نمی‌شود.

طبق روایاتی که دریافت کردیم، در سالی که گذشت واکسیناسیون علیه کووید، یکی از اقدامات استرس‌زا برای افراد ترنس در ایران بود. افرادی که پوشش دلخواه بر اساس جنسیتشان دارند اما جنسیت ذکر شده در مدارک شناسایی آن‌ها بر اساس جنسیتیست که به آن ها منتسب شده است.

کادر درمان نیز آموزشی در مورد افراد ترنس و احترام به حقوقشان ندیده‌اند. به همین دلیل در برخی از مراکز درمانی، برخوردهای ترنس‌ستیزانه، سوال های غیر ضروری و رفتارهای توهین‌آمیز افراد ترنس را از مراجعه به این مراکز منصرف می‌کند.

شش‌رنگ جزوه‌ای در مورد نحوه برخورد با جامعه ال‌جی‌بی‌تی تهیه کرده است که می توانید هم خود مطالعه کنید و هم به دوستان و همکاران خود ارائه دهید. فراموش نکنیم که هر فرد به تنهایی هم وظیفه کسب اطلاعات و کوشش در جهت حفظ کرامت انسان‌ها دارد که با رعایت این موارد فرد به فرد به جمعیتی خواهیم رسید که در مقابل ستم و نقض حقوق افراد ایستاده و از آن ها در برابر خشونت و آزار محافظت کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *