پروژه جدید ایلگا آسیا برای کمک به افراد ال‌جی‌بی‌تی‌آی در افغانستان

بعد از اینکه ماری لاور، گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص شرایط مدافعان حقوق بشر، بیانیه‌ای در رابطه با این افراد در افغانستان داد، ایلگا آسیا(بخش آسیایی سازمان جهانی افراد همجنسگرا، دوجنسگرا، ترنس و بیناجنسی) پروژه‌ای برای کمک به افراد ال‌جی‌بی‌تی افغانستانی در معرض خطر، آغاز کرده است.

ماری لاور  تصریح کرد، مدافعان حقوق بشر در افغانستان در شرایط ترس، تهدید، ناامنی شدید و ناامیدی فزاینده‌ای  به سر می‌برند و خواستار واکنشی هماهنگ از جوامع بین‌المللی شد.

 ایلگا آسیا از زمان تسلط طالبان در ارتباط مستقیم با افراد ال‌جی‌بی‌تی‌آی افغانستانی، که در شرایط ترس و تهدید‌زندگی می‌کنند، است و با همکاران بین‌المللی خود برای انتقال امن این افراد کار می‌کند.

افراد ال‌جی‌بی‌تی‌آی بسیاری در افغانستان باقی مانده‌اند و منتظر فرصت‌هایی هستند تا قبل از دستگیری و کشته شدن، به امنیت برسند.

 با توجه به شدت نقض حقوق بشر که جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌آی با آن مواجه است، ایلگا آسیا در پروژه‌ی جدید خود اقدامات زیر را به عمل می‌آورد:

برای جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌آی در افغانستان کمک‌های بشردوستانه، پشتیبانی برای  انتقال امن و اسکان مجدد را فراهم کند.

اطلاعات دولت‌ها و مجامع بین‌المللی در مورد شرایط جامعه ال‌جی‌بی‌تی را به روز کند تا آن‌ها بتوانند اقدامات به موقع در به‌کارگیری منابع، تصمیمات سیاسی برای دستیابی جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌آی به امنیت و ارائه کمک‌های بشردوستانه را به عمل آورند.

دولت‌ها، سازمان‌ها و رهبران را قادر می‌سازد تا از حمایت از جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌آی در بحران‌ها در زمینه افغانستان حمایت کنند و قوانین، سیاست‌ها و قطعنامه‌های فراگیر بر اساس گرایش جنسی، هویت جنسیتی و شاخصه های جنسی را در سطوح بین‌المللی، منطقه‌ای و ملی توسعه داده و تصویب کنند.

شادی امین، از اعضای هیئت مدیره ایلگای جهانی، چندی پیش در خصوص شرایط بررسی پرونده های پناهجویان و افراد خواستار کمک از ایلگا در شبکه بی‌بی‌سی فارسی مصاحبه کرده و در مورد شرایط این افراد بعد از تسلط طالبان توضیح داده است.

سازمان ایلگا آسیا از حامیان مالی و سازمان‌ها درخواست کرده است که برای پیشبرد این پروژه منابعشان را در اختیار این سازمان قرار دهند. 

اگر حامی مالی و یا سازمانی هستید که می‌خواهید در این کار مهم به ایلگا آسیا بپیوندید، لطفاً با تیم پروژه ویژه آن‌ها به آدرس komak@ilgaasia.org تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *