در چنین کشورهایی برنامه اجرا نمی کنم، یا اگر روی صحنه برم بیانیه‌ای مرتبط می‌دهم خودداری جید تیروال از اجرا در روسیه

جید تیروال، یکی از قدیمی ترین مدافعان حقوق افراد ال جی‌بی‌تی در میان هنرمندان، از اعضای گروه موسیقی لیتل میکس، در مصاحبه‌ای در یک پادکست اعلام کرد به دلیل قوانین ضد اقلیت‌های جنسی و جنسیتی در روسیه از برگزاری کنسرت در این کشور خودداری کرده است.

جید می گوید: « تصمیم گرفته‌ام که در مورد چنین کشورهایی مورد به مورد تصمیم گیری کنم. برای مثال یک بار باید در دوبی اجرا می کردیم و فکر کردم که یا در چنین کشورهایی برنامه  اجرا نمی کنم، یا اگر روی صحنه برم بیانیه‌ای مرتبط می‌دهم و یا اینکه درآمد حاصل از آن را به خیریه اهدا می‌کنم.» 

در کشور روسیه که ممنوعیتی تحت عنوان «تبلیغ ال‌جی‌بی‌تی» وجود دارد، خشونت و تبعیض علیه افراد کوییر رایج است، بیش‌تر از هر جای دیگر حمایت علنی پشتیبانان این جامعه نیاز دارد.

 

او اضافه کرد: «من فکر می‌کنم به عنوان یک زن عرب خیلی برای من مهم است که به طرفدارانم در خاورمیانه هم حمایتم را نشان دهم و به آن‌ها بگویم تنها نیستند»

 

جید تیروال اشاره کرده است که این حمایتگری ریشه در کودکی او دارد، او کسی ست که برای جمع‌آوری کمک مالی برای بچه‌های ترنس «مرمیدز» و سال ۲۰۱۸ در رژه افتخار منچستر با سازمان «استون وال» شرکت کرد.

در چنین مواقعی است که از خود می‌پرسیم هنرمندان ایرانی چقدر به وظایف خود در حمایت از جامعه ال جی بی تی ایران و طرح صدای آنان تلاش کرده‌اند. اصلا چرا به سراغ ال جی بی تی برویم و مطالباتش؟ در مورد مقابله با تبعیض علیه زنان و گروه‌های اتنیکی چقدر صدایشان را بلند کرده‌اند.
کاش چنین موضع‌گیری هایی سرمشقی برای هنرمندان ایرانی شود که از حمایت مردمی برخوردارند و لااقل می توانند در آگاهی رسانی به طرفداران خود نقش بزرگی ایفا کنند. 

آیا شما هم دوست داشتید در کنسرت خواننده محبوبتان در دوبی یا ارمنستان یا ترکیه یا برلین یا … روی صحنه و از زبان وی می شنیدید:” به افتخار دوستانی که با گرایشات جنسی گوناگون و هویت جنسیتی متفاوت در بین ما حضور دارند. فضا را باید برای همه، زنان و دوستان ال جی بی تی و خانواده مان امن و حمایتگرانه کنیم. زنده باد عشق!”؟
به امید آن روز که همه ما وظایفمان را در مقابل تنفر پراکنی دولتی و دفاع از به رسمیت شناختن تفاوت ها اجرا کنیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *