ممنوعیت نمایش دو مرد تنها در یک خانه در صداوسیمای جمهوری اسلامی

امیرحسین شمشادی، مدیر گروه آموزشی روابط عمومی دانشکده خبر، در اینستاگرام خود به محدودیت‌های نمایش تصاویر در صدا و سیما اشاره کرده است که یکی از آنها نمایش دو مرد تنها در یک خانه می‌باشد.

به نقل از بی‌بی‌سی فارسی، امیرحسین شمشادی در پست اینستاگرامی خود نوشته است:«در تلویزیون ایران پخش آگهی چایی ریختن مرد برای زن، نشان دادن هر نوع نوشیدنی قرمز، دستکش چرم برای زنان، مرغ بریونی، خوردن ساندویچ و پیتزا، پوشیدن لباس آستین کوتاه، نشان دادن مرد و زن تنها، نشان دادن دو پسر تنها در منزل ممنوع است»

 

محدودیت‌هایی از این دست سابقه‌ای طولانی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد. چندی پیش آگهی تبلیغاتی که در آن زنی در حال خوردن بستنی بود جنجال آفرین شد و اکنون چای قرمز که توسط زن برای مرد ریخته شود مایه تحریک به حساب می‌آید.

جمعیت مدام در حال تحریکی که، در واپس‌گرایی و تحجر با متحد خود طالبان در حذف زنان در حال رقابت هستند. دو مرد نماد همجنسگرایی محسوب می شوند و زن به تنهایی جایی در تعاریف و نمایش هایشان ندارد.

 

موارد این چنینی نشان‌دهنده بحرانیست که جمهوری اسلامی با آن درگیر است، آنچه که در طول چهار دهه سانسور و حذف به مردم تحمیل کرده اکنون با برخورد و اعتراض مواجه می شود.

 

این محدودیت‌ها واکنش‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی داشته که نشان می‌دهد جامعه به میزان سخیف بودن آن آگاه است. برخی از این واکنش‌ها با هتشگ‌های #طالبان_ایران و #رقابت_با_طالبان منتشر شده است.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *