خودسوزی منجر به مرگ یک زن ترنس ایرانی در برلین

گفته می شود یک زن ترنس ۴۰ ساله ایرانی روز سه شنبه ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ در شهر برلین آلمان اقدام به خودسوزی نمود که  بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

این اتفاق در الکساندرپلاتز یکی از مکان‌های پر رفت و آمد و توریستی در برلین افتاد. به گفته شاهدان، حدود ساعت ۱:۲۰ بعد از ظهر در مقابل یک فروشگاه بزرگ، زن ۴۰ ساله، بدون هیچ حرفی، خود را به مایع قابل اشتعال از قوطی بنزین آغشته و سپس خود را به آتش کشید. 

یکی از کارکنان فروشگاهی بزرگ توانست آتش را به سرعت خاموش کرده و با آتش‌نشانی برلین تماس برقرار کند. اما فرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان با آمبولانس، فوت کرد.

به گفته مقامات، هنوز مشخص نیست که چرا این زن خود را به آتش کشیده است. روزنامه «بیلد» در اولین گزارش خود گفته بود که مردی خود را به آتش کشیده است. سخنگوی پلیس به «Berliner Morgenpost» اطمینان داد که فرد مورد نظر، یک زن است. طبق گزارش «rbb-Inforadio»، پلیس این اقدام را خودکشی در نظر گرفته است.

انجمن ملی ترنس* اعلام کرد که با همکاری سازمان پناهجویان ترنس، روز یکشنبه، ۱۹ سپتامبر ساعت ۳ بعد از ظهر، مراسم یادبودی در میدان الکساندرپلاتز، روبروی گالری «کاوف هوف» برگزار خواهد کرد.

شش رنگ اطلاعات بیشتر در مورد این حادثه را منتشر خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *