شکایت کارمندان آمازون در پی فروش کتاب علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی – دو نفر استعفا دادند

 حداقل دو کارمند شرکت آمازون در هفته‌‌های گذشته در اعتراض به تصمیم شرکت مبنی بر ادامه فروش کتابی که به گفته آن‌ها جوانان ترنسجندر را به عنوان بیمار روانی معرفی می‌کند، استعفا داده‌اند.

 شکایتنامه کارگران شرکت آمازون، به تصمیم کمپانی آمازون که به همراهی سناتورهای جمهوری‌خواه  در ماه مارس گرفته شد اشاره دارد که ادعا می‌کند: « کتاب‌هایی که هویت ال‌جی‌بی‌تی را در چارچوب یک بیماری روانی نشان می دهند را به فروش نمی گذارد.»

در این دادخواست خودجوش کارگران آمازون، خواستار حذف کتاب «خسارت جبران ناپذیر-جنون ترنسجندر که دختران ما را اغوا می کند» ، نوشته ابیگل شریر، شده‌اند. او در این کتاب به توضیح ِ آنچه او “اپیدمی ترنس” -دختران جوانی که به عنوان ترنسجندر شناخته می شوند – می‌نامد، می پردازد.  این کتاب در حال حاضر به عنوان اولین ، دومین و سومین کتاب‌های پرفروش – برای نسخه فیزیکی، نسخه آنلاین و نسخه‌های کیندل- در دسته “مطالعات جمعی در مورد ال‌جی‌بی‌تی پلاس ” آمازون بشمار می‌آید.

در پاسخ به خبر مخالفت برخی از کارمندان به فروش این کتاب در آمازون، نویسنده کتاب در توییتر خود نوشت که “کسی که فکر می کند کتاب من روایت هویت‌های ترنس را به عنوان یک بیماری جلوه می‌دهد، کتاب را کامل نخوانده است و یا یک احمق تمام عیاراست!”

 سسیلیا فن، سخنگوی آمازون در بیانیه ای گفت که این شرکت حامی دسترسی افراد به دیدگاه‌های مختلف است.

سال گذشته آمازون فروش یک کتاب الکترونیکی را که ادعا می کرد زیان ویروس کرونا اغراق آمیز است ،متوقف کرد. هرچند که پس از توییت ایلان ماسک مبنی بر “احمقانه بودن” تصمیم این شرکت، تصمیم خود را لغو کرد. آمازون همچنین کتاب‌های دیوید دوک ، رئیس سابق Ku Klux Klan و همچنین کتاب‌های جورج لینکلن راکول، بنیان‌گذار حزب نازی آمریکا را حذف کرده است.

اذعان شده است که انتظار می‌رود، آمازون در تصمیمات خود تجدید نظر کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *