تظاهرات در اسپانیا علیه قتل «ساموئل لوئیز» مرد همجنسگرا

 در پی مرگ یک مرد همجنسگرا در حمله‌ای که احتمال می رود مبنی بر انگیزه‌های همجنسگراستیزانه باشد، اعتراضات گسترده‌ایی در بزرگترین شهرهای این کشور آغاز شده است.

عصر روز دوشنبه ۵ جولای ۲۰۲۱‍ جمع کثیری از مردم به خیابان های بزرگترین شهرهای اسپانیا  چون  بارسلونا آمدند تا خشم خود را از  قتل یک مرد، در حمله‌ آخر هفته گذشته که مشکوک  بر انگیزه‌های همجنسگراستیزانه است، ابراز کنند.

 جمعیت زیادی میدان مرکزی مادرید را پر کردند و همچنین فعالان با سر دادن شعارها و تکان دادن پلاکاردها و پرچم‌های رنگین کمانی در خیابان اصلی بارسلونا راهپیمایی کردند.

 حزب چپ گرای پودموس که در ائتلاف با سوسیالیست‌ها حکومت می‌کند در توییتر خود نوشت؛ «پاسخ به موج نفرت و هراس از جامعه ال‌جی‌بی‌تی  که به زندگی ساموئل ۲۴ ساله  در شهر  A Coruna پایان داد، غافلگیر کننده و پر التهاب است.»

ساموئل لوئیز، دستیار پرستار ۲۴ ساله، در نزدیکی یک کلاب  شبانه در ساعات اولیه روز شنبه در شهر LA Coruna، واقع در شمال اسپانیا، توسط چندین مهاجم از جمله فردی که فریاد زنان از جملات تحقیرآمیز علیه این فرد همجنسگرا استفاده می کرده است، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.  ساموئل لوئیز بعداً در بیمارستان درگذشت

خوزه مینونس، نماینده دولت محلی در منطقه‌ای که شهرکرونوا LA Corunna را هم شامل می‌شود، در توییتر خود نوشت که پلیس در تلاش است تا بفهمد چه اتفاقی افتاده‌ است تا عاملان قتل، به صورت قانونی به محاکمه کشانده شوند.

رسانه‌های محلی به نقل از  خوزه مینونس اظهار داشتند: «تحقیقات نشان خواهد داد که آیا این حمله به دلیل همجنسگراستیزی صورت گرفته است یا خیر.»

داده‌های وزارت کشور نشان می‌دهد، تنها در سال ۲۰۱۹ ۲۷۸ جرم مبتنی بر نفرت، مبتنی بر گرایش جنسی یا هویت جنسیتی در اسپانیا گزارش شده ‌است که نسبت به سال قبل ۸.۶ درصد افزایش داشته است. آژانس حقوق اساسی اتحادیه اروپا هشدار می‌دهد که فقط بخشی از جرم‌های مبتنی بر نفرت  به پلیس گزارش می‌شوند.

سرجیو کوئاس،  ۲۱ ساله  در این باره گفت : «من فکر می‌کنم این جنایت اتفاق افتاد تا ما بدانیم که همجنسگرا ستیزی کشنده است.»

در توییتر هشتگ Justiciaparasamuel# ترند اول توییتر اسپانیا و بسیاری از کشورهای اروپایی شده است. 

۸ جولای ۲۰۲۱  جمعی از گروه‌های ال‌جی‌بی‌تی و حامیان این جامعه  با تی‌شرت‌های رنگین کمانی در میدان اصلی مادرید  دوچرخه سواری کردند.

گروه های ال جی بی تی فعال در جای جای شهرهای  مهم اسپانیا پرچم رنگین کمانی را برافراشته‌اند و با پلاکاردهایی علیه همجنسگراستیزی به تظاهرات پرداخته‌اند. راهپیمایی‌ها عموما مسالمت‌آمیز بوده‌است اما در برخی شهرها از جمله مادرید، درگیری‌هایی بین پلیس ‌و تظاهرات‌ کننده‌ها مشاهده شده است. 

این تظاهرات‌ها  را می‌توان به نوعی سوگواری و ابراز آزردگی علیه همجنسگرا ستیزی تعبیر کرد.

این روزها قتل  ساموئل لوئیز، چونان قتل علیرضا فاضلی منفرد، دنیای همبسته با جامعه ال جی بی تی را تکان داده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *