یوفا از تحقیق در مورد بازوبند رنگین‌کمانی کاپیتان تیم فوتبال آلمان صرف نظر می کند

یوفا پس از اعلام اینکه تصمیم کاپیتان آلمان برای استفاده از آن بازوبند به عنوان <سنبل تنوع تیم> است ، تحقیقات خود را در مورد بازوبند رنگین کمان مانوئل نویر متوقف کرد.

نویر برای نشان دادن حمایت خود از جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌پلاس در ماه افتخار، بازوبند رنگین کمانی خود را در دو بازی  اخیر  آلمان در یورو ۲۰۲۰ پوشیده است.  اما یوفا تحقیقاتی را برای تعیین اینکه آیا می توان  این حرکت را به عنوان یک بیانیه سیاسی نگاه کرد, آغاز کرد.

 

چنان چه یوفا تشخیص میداد که بازوبند جهت ارائه  بیانیه‌ای سیاسی استفاده شده، نویر در بازی های آینده از استفاده آن منع شده و فدراسیون فوتبال آلمان  برای اقدامات این دروازه بان می توانست با جریمه روبرو شود.

 

(DFB )عصر یکشنبه اعلام کرد که یوفا تحقیق خود را متوقف کرده و اکنون بازوبند را <دلیل خوبی> می داند، هرچند که هیئت حاکمه فوتبال اروپا با انتقاداتی نسبت به تصمیم خود مبنی بر شروع تحقیقات در وهله اول مواجه بود.

 

در بیانیه اتحادیه فوتبال آلمان (DFB) آمده است: یوفا امروز نامه ایی را مبنی بر متوقف کردن بررسی علت استفاده بازوبند کاپیتانی رنگین کمانی مانوئل نویر به اشتراک گذاشته است.

 

“در نامه ، بازوبند به عنوان یک نماد تیمی برای تنوع و در نتیجه یک <هدف خوب> ارزیابی شده است.”

 

اتحادیه فوتبال آلمان (DFB ) می گوید: نویر این بازوبند را به عنوان نمادی از “تعهد واضح کل تیم به تنوع ، پذیرش ، تحمل و در مخالفت با نفرت و محرومیت” میبندد.

 

همچنین پیش از بازی نهایی  دور گروهی آلمان در روز چهارشنبه مقابل مجارستان، شهردار مونیخ از یوفا اجازه  خواهد گرفت تا آلیانز آرنا  با چراغ های رنگ های رنگین کمانی روشن شود.

 

شهردار دیتر ریتر روز یکشنبه گفت که قصد دارد با ارسال نامه به یوفا درخواست کند که این استادیوم – خانه بایرن مونیخ و تیم ملی – هنگام بازی با مجارستان با رنگ های رنگین کمانی  به عنوان نشانه ایی علیه همجنسگرا ستیزی و عدم تحمل آن روشن شود.

 

شورای شهر مونیخ پیش از این در اعتراض به قانون ایی که روز سه شنبه توسط قانون گذاران مجارستان تصویب شده :مبنی بر آن که هرگونه اشتراک گذاری  تصویر همجنسگرایی یا تطبیق جنسیت  با خردسالان را منع می کند، خواستار روشن شدن  استادیوم با رنگ های رنگین کمان برای بازی نهایی گروهی یورو ۲۰۲۰ شده بود.همچنین  این قانون توسط گروه های حقوق بشری به عنوان تبعیض ضد جامعه ال‌جی‌بی‌تی محکوم شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *