کلر هاروی، بازیکن لزبین تیم والیبال نشسته انگلستان؛ تلاش برای فردای بهتر جوانان ال‌جی‌بی‌تی

«کلر هاروی» ورزشکار و کاپیتان تیم پارالمپیک بریتانیا در مسابقات بین‌المللی بود و اینک برای مقابله با ستیز علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی  مبارزه می‌کند و مدافع حقوق اقلیت‌های متفاوت است.

کلر هاروی، متولد سال ۱۹۷۴ در انگلستان است. او در نوجوانی به ورزش راگبی علاقه‌مند شد اما حادثه‌ای در سال ۲۰۰۸ باعث شد کلر آسیب ببیند و یکی از پاهای خود را از دست بدهد. از آن سال به بعد او به ورزش والیبال نشسته روی آورد و توانست به عضویت تیم ملی پارالمپیک انگلستان درآید. او با این تیم در مسابقات بین المللی مختلف موفق به کسب افتخار برای تیم ملی کشورش شد. بعد از آن، مدتی هم در رشته ورزش های میدانی در مسابقات حاضر شد و موفق شد در این رشته نیز بدرخشد.

اما رسیدن به این نقطه برای کلر چندان ساده نبوده است. او از پانزده سالگی درباره گرایش و هویت جنسی خودش اندیشیده است. می‌گوید: «آن زمان بیشتر از اینکه بخواهم با خودم کنار بیایم و لزبین بودن را به عنوان گرایش جنسی و بخشی از شخصیت خودم بپذیرم، تلاش می‌کردم چیزی باشم که فکر می‌کردم یک لزبین باید باشد (بوچ، خیلی مردانه، با موهای کوتاه و پیرو الگوهای تحمیل شده).»

در مدرسه به این دلیل که همجنسگرا بودنش را آشکار کرده بود، هم از طرف معلم‌ها و هم از سوی همکلاسی‌هایش برخوردهای ناملایم زیادی را تحمل کرده‌است. به محض  ورود به دنیای ورزش حرفه‌ای، باید انتخاب می‌کرده که آیا می‌خواهد در این مسیر مداوم تکرار آشکارسازی قرار بگیرد  و سختی‌های این راه را بپذیرد یا نه. می‌گوید: «کاپیتان یک تیم ورزشی در مسابقات پارالمپیک بودن، توجه رسانه‌ها را جلب می‌کند. هیچ راهی برای فرار از این حقیقت نیست و نمی‌شود جایی پنهان شد.» کلر تصمیم می‌گیرد این حقیقت را بپذیرد و از آن برای افزایش مشاهده‌پذیری جامعه ال‌جی‌بی‌تی و مبارزه استفاده کند.

درباره انتخاب میان دو گزینه آشکار کردن هویت جنسی  یا صحبت نکردن درباره آن، می‌گوید: «من باور دارم هر کسی حق دارد درباره صحبت از مسائل شخصی خود در رسانه‌های جمعی تصمیم بگیرد.» 

او به کسانی که دوست ندارند هویت جنسی  خود را آشکار کنند، حق می‌دهد اما خودش تصمیم گرفته مسئولیتی را برای جامعه ال‌جی‌بی‌تی بپذیرد. می‌گوید: «آن دسته از ما که مشکلی با آشکار کردن گرایش جنسی و هویت جنسیتی خود نداریم، می توانیم الگویی برای جوان‌ترها باشیم و به دیگران نشان دهیم که جامعه ال‌جی‌بی‌تی، به عنوان یک اقلیت مثل تمام گروه‌های دیگر در جامعه از هویت‌ها و افراد متنوع تشکیل شده وکه مطابق با الگوها و کلیشه‌های از پیش تعیین شده زندگی نمی‌کنند اتفاق مثبتی است..»

کلر از سال ۲۰۱۷ برای مقابله با هموفوبیا در ورزش تلاش زیادی کرده‌است. او تلاش می‌کند شرایط بهتری برای زندگی برای جوانان جامعه ال‌جی‌بی‌تی بسازد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *